הסדר טיעון לעו"ד חיים שטנגר: חצי שנת מאסר על-תנאי

במסגרת הסדר הטיעון הורשע שטנגר עפ"י הודאתו באיומים על שכנו, ונמחקו העבירות החמורות שיוחסו לו בתחילה, שכללו ניסיון לשידול לחבלה ברכבה של השופטת טובה סיוון

בית משפט השלום בתל-אביב גזר היום (ג'), במסגרת הסדר טיעון, עונש של חצי שנת מאסר על-תנאי על עו"ד חיים שטנגר, שהורשע על-פי הודאתו באיומים על שכנו, גד ליבמן, שהתגורר בסמוך לשטנגר בבית משותף, ושעמו היה לו סכסוך ארוך. בנוסף, נקבע כי שטנגר יפצה את השכן המאוים ב-5,000 שקל.

במסגרת הסדר הטיעון נמחקו מכתב האישום נגד שטנגר העבירות החמורות שיוחסו לו בתחילה, אשר כללו ניסיון לשידול לחבלה חמורה וניסיון לשידול לחבלה במזיד ברכבה של סגנית נשיאת בית המשפט לענייני משפחה ברמת-גן, טובה סיוון.

בגזר הדין הביעה השופטת הדסה נאור תמיהה על התנהלות הפרקליטות, שהגישה נגד שטנגר כתב אישום חמור - ובהסדר הטיעון נסוגה מרוב ההאשמות נגדו.

"לא קיבלתי הסבר ברור לשוני המשמעותי שבין כתב האישום המקורי לכתב האישום שהתגבש בסופו של יום, אך אינני יכולה שלא לומר כי עו"ד שטנגר עמד בפני סיכון להיות מורשע בעבירות חמורות, שכנראה התשתית הראייתית לגביהן הייתה רעועה", כתבה נאור.

עם זאת, השופטת ציינה כי לאור התשתית הראייתית הרעועה, טוב עשתה הפרקליטות שתיקנה את כתב האישום, שאף שאין להקל בחומרת המעשים שנותרו בו, הוא לא שקול לאישומים המקוריים.

לפני כחצי שנה הגישה פרקליטות מחוז תל-אביב כתב-אישום חמור נגד שטנגר, שייחס לו ביצוע עבירות של ניסיון לשידול לחבלה במזיד בשופטת טובה סיוון; ניסיון לשידול לחבלה חמורה שלא כדין בגופו של שכנו וכן באיומים על השכן.

הפרקליטות טענה כי שטנגר ניסה לפגוע בשופטת סיוון באמצעות לקוח שלו, לאחר שהסתכסך איתה בעקבות תיק שניהל בפניה. סיוון אף מסרה עדות במשטרה ואמרה כי הרגישה מאוימת על-ידי שטנגר.

מאז הגשת כתב האישום המקורי כפר שטנגר בכל האישומים נגדו, אך לאחר דין ודברים שנערך בין סנגוריו, עורכי הדין אביגדור פלדמן ומיקי חובה, לבין הפרקליטות, הודה שטנגר והורשע, כאמור, בעבירות של איומים על שכנו.