סקר הרשות השנייה: 86% מרוצים מתחנות הרדיו האזורי

כ-16% מהנשאלים הביעו אי שביעות-רצון מכמות הפרסומות המשודרות בתחנות האזוריות

86% הביעו שביעות-רצון כללית מתחנות הרדיו האזורי, ו-76% הביעו שביעות-רצון גבוהה מאיכות התוכניות בהן; כ-16% הביעו את אי שביעות-רצונם מכמות הפרסומות הגדולה ברדיו האזורי - כך עולה מסקר מקיף שערכה הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, שחלקים ממנו פורסמו לראשונה ב"גלובס".

בראשית שנת 2011 ערך מכון "מדגם ייעוץ ומחקר" סקר עמדות מקיף עבור הרשות השנייה. הסקר כלל מדגמים מייצגים באזורי השידור וכן מדגמים ארציים. בכל אזור נשאלו בהרחבה 300 איש שמאזינים לתחנת הרדיו באזורם לפחות פעם בשבוע. בתקופה האחרונה ערכה הרשות מפגשים עם מנהלי התחנות והציגה את תוצאות הסקר.

באשר לשאלה "מהם הגורמים לשביעות-הרצון שלכם מהשידורים", ענו 44% כי מוזיקה היא הגורם המרכזי לשביעות-רצונם; 25% ציינו את התוכן בתוכניות שונות; 11% ציינו את שידורי האקטואליה והחדשות.

עוד עולה מהסקר כי רק 54% מהמאזינים חושבים שבתחנת האזוריות משמיעים מגוון מאוזן של דעות פוליטיות וחברתיות.

71% ציינו את כלי הרכב כמקום ההאזנה לרדיו, 20% השיבו כי הם מאזינים לרדיו במקום עבודתם, ו-39% השיבו כי הם מאזינים לרדיו בביתם. בקרב המאזינים בבית ציינו 81% כי הם מאזינים באמצעות מכשיר רדיו, ו-30% השיבו כי הם מאזינים באמצעות הטלוויזיה.

לדברי מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה, "הנתונים מלמדים על כך שתחנות הרדיו האזורי נותנות מענה ראוי לציבור באזור שלהן ומציעות תכנים מגוונים. התחנות יוכלו לתת מענה לצרכים העולים מהסקר, תוך הדגשת התמהיל והגיוון הנדרשים על-פי כללי הרשות".