חדשות טובות: הנפקת אג"ח מוצלחת של האוצר בארה"ב

האוצר בארה"ב מכר אגרות חוב ל-3 שנים בריבית של 0.5% בלבד - הריבית הנמוכה ביותר מאז מאי 1981

אם יש מי שחשש שהורדת דירוג האשראי של ארה"ב תפגע קשות בשוק האג"ח האמריקני ובביקושים לאגרות החוב של הכלכלה הגדולה בעולם, הערב (ג') הוכח אחרת. בהנפקת האג"ח הראשונה של משרד האוצר האמריקני לאחר הורדת הדירוג ע"י S&P נרשמו ביקושים חזקים למדי, מה שמסייע גם כן להרגעת השווקים הפיננסיים הסוערים.

האוצר מכר אג"ח ממשלתיות ל-3 שנים בסכום של 32 מיליארד דולר. למעשה, ההנפקה הייתה כה מוצלחת והביקושים כה חזקים, עד שהתשואה על האג"ח במכרז נסגרה ברמה הנמוכה ביותר מאז חודש מאי 1981 - תשואה של 0.5% לעומת צפי ל-0.523% (לפי סקר שערכה סוכנות בלומברג לפני ביצוע המכרז).

בהנפקה נרשמו ביקושי יתר של פי 3.29, לעומת 3.15 בממוצע של 10 ההנפקות האחרונות, במילים אחרות, נראה כי המשקיעים בעולם צמאים יותר לאגרות החוב שמנפיקה ארה"ב אחרי הורדת הדירוג. זאת, בשל הנהירה לנכסים בטוחים עקב הירידות בשוקי המניות ובנכסים המסוכנים, מה שמעיד על כך שהמשקיעים בעולם עדיין תופסים את אגרות החוב האמריקניות כנכס בטוח מאוד, אולי הבטוח בעולם.

"המשקיעים התחרו קשה על הסחורה", אמר לבלומברג סוברט פרקש מבנק BNP פאריבה.

משקיעים לא-ישירים, קרי כאלה הכוללים בנקים מרכזיים מרחבי העולם, רכשו 47.9% מהאג"ח במכרז, לעומת 33.7% בממוצע ב-10 ההנפקות האחרונות.

ההנפקה היום היא הראשונה מבין 3 הנפקות אג"ח שמתכנן האוצר האמריקני, בהיקף כולל של 72 מיליארד דולר. הנפקת אג"ח ל-10 שנים מתוכננת למחר ובה מתכנן האוצר לגייס 24 מיליארד דולר; ב-11 באוגוסט יתקיים מכרז למכירת אג"ח ל-30 שנה בהיקף של 16 מיליארד דולר.