אפל הצליחה לעקוף את אקסון כבעלת שווי השוק הגדול ביותר

הצליחה לעקוף את חברת הנפט הגדולה, אקסון ■ אפל ננעלה אמש בעלייה של כ-6%, מה שההגדיל את שווי השוק של החברה לרמה של מעל 347 מיליארד דולר

ענקית האמריקנית אפל עקפה ביום המסחר אמש (ג') בוול סטריט את חברת אקסון מובייל כחברה בעלת השווי השוק הגדול ביותר בארה"ב.

יצרנית האייפון והאייפד ננעלה אמש בעלייה של כ-6% ל-374.01 דולר, מה שהגדיל את שווי השוק של החברה לרמה של מעל 347 מיליארד דולר. אפל הצליחה לעקוף את הענקית מובייל, שנחשבה זמן רב כחברה האמריקנית הגדולה ביותר במונחים של שווי שוק, אפל צפויה לשמור על הפסגה.

אקסון מובייל רשמה אמש עלייה של 2% בסגירה ושווי השוק שלה נקבע על 348 מיליארד דולר, מכיון שהמניה רשמה ירידות שערים מוקדם יותר במהלך יום המסחר, היא פנתה את הפסגה לראשונה לחברת אפל. ענקיות אמריקניות גדולות כמו וול מארט וג'נרל מוטורס אפילו לא מתקרבות לרמות אלה של שווי שוק. מייקרוסופט שניצבה במקום השני במונחי שווי שוק בשנה שעברה.

"אקסון מייצרת מוצר שהאנשים צריכים ואילו אפל מוכרת מוצר שאנשים רוצים", כך ניסה בריאן מרשל, אנליסט ב-Gleacher & Co להסביר את העלייה של אפל.

אקסון, חברת הנפט הגדולה, כבשה את הפסגה במונחים של שווי שוק בשנת 2005. נזכיר כי החבהרה רשמה רמת שיא ברווחיה בשנת 2008 בהשוואה לכל חברה אמריקנית אחרת. החברה הקטינה לאחרונה את תחזית הצמיחה לאור הירידה במחירי הנפט, "היא צומחת אבל לא בקצב צמיחה מהיר של חברת אפל", כך ציין מרשל.

על פי מרשל, אפל צריכה לעבור עוד משוכה כדי לכבוש את התואר - החברת הטכנולוגיה הגדולה ביותר בהכנסותיה, "אפל עשויה לעקוף את Hewlett-Packard בהכנסות כבר בשנה הבאה", העריך האנליסט.