אל-אריאן: "הפדרל ריזרב שוב התגייס להציל את הכלכלה"

מנכ"ל קרן פימקו על הודעת הריבית של ארה"ב: "ה'פד' מכיר לראשונה במה שהציבור כבר יודע - כלכלת ארה"ב במצב גרוע" ■ "אין פלא שהשוק הגיב כמו שהגיב; יש התהלהבות מההכרזה"

"הפדרל ריזרב שוב הגיע כדי להציל את הכלכלה", אמר היום (ד') המנכ"ל המשותף של קרן פימקו, מוחמד אל-אריאן. אל-אריאן התייחס לראלי שחוו אתמול המדדים המרכזיים בוול סטריט, לאחר הודעת ועידת השוק הפתוח של ה'פד' (FOMC). בהודעה הובהר כי הריבית תותר על כנה ברמה אפסית עד שנת 2013, וכי הפדרל ריזרב ישתמש "בכלים מוניטריים" נוספים כדי לאושש את הכלכלה.

אל-אריאן אופטימי מהודעתו של יו"ר ה'פד' בן ברננקי, ומציין כי היא מעניקה "חדשות חיוביות" לשווקים: "ראשית, הפדרל ריזרב מכיר לראשונה בפומבי במה שכל הציבור האמריקני כבר יודע - כלכלת ארה"ב נמצאת במצב גרוע, שיכול אף להרע בהמשך".

עוד מסביר אל-אריאן כי ההכרזה בדבר התרת הריבית המרכזית בארה"ב ברמה אפסית של 0%-0.25%, יחד עם הרמיזה לתוכנית רכישות שלילית (QE3) לקראת סוף החודש - עודדו מאד את המשקיעים. "הפדרל ריזרב שוקל שימוש במגוון כלים מוניטאריים על מנת לעודד צמיחה כלכלית חזקה תוך שמירה על יציבות המחירים במשק", נמסר בהודעת הריבית.

"אין פלא שהשוק הגיב כמו שהגיב - ההתלהבות נבעה מההכרה של קובעי המדיניות הפיננסיות ב'פד' בחומרת המצב, וכן בנכונותם להגיב באמצעים יצירתיים כדי לתמרץ את הכלכלה", הסביר אל-אריאן.