שפ"מ עתרה לבג"ץ נגד רשות השידור, אמיר גילת ונתניהו

שפ"מ, זכיינית הפרסום בקול ישראל, מבקשת מבג"ץ לתת צו ביניים שיורה לרשות השידור להימנע מלקבל החלטות הנוגעות להמשך להעסקתה עד לאחר מתן פסק דין בעתירה

שפ"מ, זכיינית הפרסום ברדיו הממלכתי, עתרה לבג"ץ נגד רשות השידור; ראש הממשלה והשר הממונה על הרשות, בנימין נתניהו; יו"ר הרשות, אמיר גילת; ומבקרת הרשות, איתנה גרגור.

שפ"מ מבקשת מבג"ץ לתת צו ביניים שיורה לרשות השידור להימנע מלקבל החלטות הנוגעות להמשך להעסקתה עד לאחר מתן פסק דין בעתירה.

בסוף שנת 2010 חיברה מבקרת הפנים של רשות השידור, איתנה גרגור, דוח אשר העלה תהיות לגבי אישור עסקאות של שפ"מ - שירות פרסומות מאוחדים - ומתחה ביקורת באשר לתחומי האחריות ברשות לאישור קמפיין פרסומי לקידום קול ישראל.

גרגור טענה בדוח הפנימי שחיברה כי שפ"מ לא עמדה בהסכמיה עם רשות השידור, לא העבירה לידי הרשות את פרטי ההסכמים שלה עם המפרסמים, לא הגישה דוחות חודשיים, רבעוניים, שנתיים ועוד.

עתה החליטה שפ"מ לעתור לבג"ץ בשל החשש כי הדוח יביא לכך שרשות השידור לא תחדש את חוזה ההתקשרות עימה.

לדברי שפ"מ, "רשות השידור פועלת להקדמת פרסום המכרז ולהגמשת התנאים בו, וזאת באופן שיאפשר הכנסת גורמים בעלי עניין בשוק כמו מפרסמים/פרסומאים, בעלי עסקים וטייקונים הנמצאים בניגוד עניינים מובהק".

"הדוח שהוכן במרתפי רשות השידור פוגע בעותרים ובאינרסים מוגנים שלהם באופן ממשי, מיידי וישיר, ועל כן חובה היה על הרשות לאפשר לעותרים להגיב לטענות המועלות", נכתב בעתירה, שהוגשה על-ידי עורכי הדין גיורא ארדינסט, תומר ויסמן ומוריה עומר.

עוד נטען כי "משנמנעה רשות השידור מלאפשר לעותרים להגיב לדוח, ואף נמנעה מלהביא את האמור בטיוטת הדוח לידיעתם ולתגובתם טרם חתימה עליו, פגעה הרשות בכללי הצדק הטבעי ובזכויות היסוד של העותרים ולפיכך מתבקש בית המשפט להצהיר על בטלות הדוח".

על-פי כתב העתירה, "למקרא הדוח הוכו העותרים בתדהמה", שכן הדוח אינו אלא "רצף של השמצות וטענות-שווא חמורות ביותר נגד שפ"מ מדיה והתנהלותה (חלקן עולות לכאורה כדי האשמות פליליות של ממש) - כל זאת במסווה של ביקורת פנימית של רשות השידור". לדברי שפ"מ, "מדובר בטענות מופרכות מהיסוד".

עוד נטען בעתירה כי הדוח שחובר הינו "רשלני, כוזב וחסר שחר מתחילתו ועד סופו. לא יהיה זה בהכרח חשד-שווא בכשרים אם נניח שמדובר בדוח ש'ממצאיו' הוזמנו".

עורכי הדין של שפ"מ טוענים כי טענות אלה ואחרות שנטענו בדוח ומצאו את דרכן לתקשורת, "פוגעות באופן אנוש בשמם הטוב של העותרים... נוכח כל המפורט, הרושם הבלתי נמנע המתקבל הוא כי הדוח אינו אלא אמצעי פסול בידי הרשות הנועד להטיח האשמות-שווא בעותרים, על מנת ליצור יש מאין ביסוס והצדקה להפסקת התקשרות הרשות עמם".

מרשות השידור נמסר בתגובה כי "רשות השידור תמסור את תגובתה לעתירה בבית המשפט".