עובדי סונול: "פגיעה בחברות הדלק תגרור פיטורים המוניים"

ועד העובדים של תחנות הדלק בסונול טוען כי כוונת משרדי האוצר והתשתיות להפחית מרווחי השיווק של חברות הדלק תפגע קשות בעובדים

ועד העובדים של תחנות הדלק בסונול, בראשות שמעון שטרית, טוען כי כוונת משרדי האוצר והתשתיות להפחית מרווחי השיווק של חברות הדלק, תביא לפיטורים המוניים בחברה.

בוועד סבורים כי כבר בספטמבר הקרוב סונול תעביר עשרות תחנות דלק למודל של תדלוק עצמי, מה שייתר את עבודתם של מתדלקים רבים וגם של מנהלי תחנות. מחר (ה') יפגינו העובדים מול משרד האוצר בירושלים. "הממשלה פוגעת בחברות ואת המחיר משלמים עובדים קשיי יום בשכר מינימום", אמרו היום בוועד, ששכרו לצורך העניין משרד ליחסי ציבור שינהל את המאבק.

בוועד העובדים זכו לאחרונה לתמיכה מצד יו"ר ההסתדרות עופר עיני, שנפגש עם מנכ"ל סונול והבין כי סכנת הפיטורים אמיתית וכי לא מדובר בספין - כך לפחות לטענת גורמים בהסתדרות. עיני נפגש בהמשך עם שר התשתיות עוזי לנדאו והפציר בו להתחשב בעובדים שעלולים להיפגע, אולם ההחלטה לפגוע במרווחי השיווק של חברות הדלק לא השתנתה ככל הנראה על אף הפגישה בין השניים.

בהסתדרות טוענים כי מחיר הדלק גבוה מאוד בישראל בעיקר בשל חלקו הגדול של המס שגובה המדינה על כל ליטר דלק, זאת בעוד שמרווח השיווק של חברות הדלק עומד על 70 אגורות בלבד לליטר. בהסתדרות מציעים לממשלה להפחית את המסים כחלופה, או לכל היותר לצמצם את הפגיעה במרווחי השיווק במקביל להפחתת המס.