הדולר היציג התחזק ל-3.548 ש' וממשיך לזנק ל-3.584 ש'

האירו היציג נחלש ב-0.3% ל-5.03 ש' ■ רויטרס: בנק באסיה חתך קווי אשראי לבנקים צרפתיים; 5 בנקים נוספים צפויים למהלכים דומים ■ "פריצת 3.55 תוביל ל-3.68"

השקל נחלש היום (ה') בעוד הטלטלה בשווקים נמשכת וכעת שוב נסחרים שוקי המניות בישראל, באירופה ובחוזים העתידיים על המדדים בוול סטריט בירידות שהולכות ומחריפות.

עם קביעת השערים היציגים רשם הדולר עלייה של 0.939% ונקבע ב-3.548 שקלים, אך לאחר קביעת היציג ממשיך הדולר להתחזק ונסחר כעת בין הבנקים ברמה של 3.584 שקלים, זינוק של עוד 2%. האירו היציג נחלש היום ב-0.323% ונקבע ב-5.0323 שקלים, אך המגמה התהפכה וכעת נרשם במסחר הבין בנקאי עלייה קלה של 0.1% והאירו נסחר ברמה של 5.05 שקלים. בעולם מאבד האירו כ-0.5% כנגד הדולר.

כל זאת, על רקע הדיווח ברויטרס כי בנק באסיה חתך קווי אשראי לבנקים בצרפת, מה שמעלה שוב חשש כבד מפני משבר אשראי נוסף ומפיל את השווקים. עוד דווח כי 5 בנקים נוספים באסיה בוחנים לנקוט בצעד דומה. בתגובה, מניות הבנקים בצרפת נחתכות והמפולת בשווקים הפיננסיים ברחבי העולם מתחדשת.

בכלל פורקס מסבירים כי הצמד דולר-שקל ניצב בפני התנגדות ב-3.55 שקלים, כאשר פריצה ונעילה מעל רמה זו עשויה להזניק את הדולר אל עבר רמת ההתנגדות ההיסטורית באזור 3.688 שקלים. מאידך, כישלון פריצה של רמת ה-3.55 שקלים עלולה לדרדר את הצמד לאזור 3.37 שקלים.

וול סטריט חזרה אמש לתוואי הירידות וגרמה לבריחה חוזרת מהמניות לאחר הראלי של שלשום. מדדי המניות בארה"ב נפלו בשיעור של עד 4.6%, והמרוויחים העיקריים, כרגיל, היו הזהב והדולר, הנחשבים ל"מקלט" בימי משבר. אולם היום מזנקים החוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט בכ-2% וגם שוקי המניות באירופה עולים בשיעור דומה, כך שהדולר נחלש מעט.

הנפילות אתמול בשווקים נבעו משמועות על הורדת דירוג אפשרית של צרפת, מה שיהווה החרפה של משבר החוב ביבשת. ה"וול סטריט ג'ורנל" מפרסם היום כי בצרפת מכינים צעדי קיצוצים והעלאות מסים נוספים כדי לצמצם את הגירעון, אולם אנליסטים חוששים מהאטה בצמיחה בצרפת שתפגע בניסיונות הממשלה. (לסיפור המלא - לחצו כאן)

ובישראל, ביום שני צפויה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לפרסם את מדד המחירים לצרכן החודשי, אחד הנתונים החשובים האחרונים לקראת החלטת הריבית בסוף החודש, כאשר בשוק לא פוסלים אפשרות של הורדת הריבית בעקבות הטלטלה בשווקים. הירידה בציפיות האינפלציה, המשבר בשווקים והצפי להאטה בכלכלה העולמית הפכו את האפשרות להורדת הריבית במשק הישראלית לנוחה יותר, אולם בבנק ישראל כמובן טרם התקבלה כל החלטה ספציפית בנושא, והם ממשיכים בדיונים תכופים על המצב בשווקים.

[לאתר המט"ח][לפורטל הפיננסי]