אפריקה ישראל נופלת 6%: עיכובים במכירת בניין במנהטן

אפריקה ישראל מעדכנת כי לא הושלם השלב הראשון בעסקה במכירת זכויותיה בבניין "88 לאונרד" במנהטן, הכולל 352 יחידות דיור להשכרה למגורים וכן שטחי מסחר וחניון

אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב מעדכנת היום (ה') כי נתקלה בקשיים במכירת זכויותיה בבניין "88 לאונרד" ("88 Leonard") במנהטן, הכולל 352 יחידות דיור להשכרה למגורים וכן שטחי מסחר וחניון. אפריקה ציפתה לקבל במועד השלמת העסקה רווח (לפני מס) בסך של כ-14 מיליון דולר.

לפי הודעת אפריקה ישראל לבורסה היום, נכון להיום טרם הושלם השלב הראשון לעסקה, היות והתקבלו רק חלק מהאישורים הנדרשים מצדדים שלישיים, ובכלל זאת אישור הרשות למימון נדל"ן בניו-יורק (New York Housing Finance Agency).

אפריקה, המנוהלת על ידי איזי כהן, מציינת כי היא קיבלה כבר את סכום הפיקדון הכולל בעסקה בסך של כ-10 מיליון דולר והוא אינו בר-השבה. הצדדים ממשיכים לפעול לקבלת האישורים הנוספים הנדרשים להשלמת השלב הראשון לעסקה.

עסקה בשני שלבים

אפריקה הודיעה על מימוש הנכס בניו-יורק ב-22 ביוני, דרך החברה הבת אפי ארה"ב. מחיר העסקה ותנאיה שיקפו את שווי הנכס בכ-222 מיליון דולר. כנגד הנכס רשומות שתי הלוואות: האחת הלוואת מזנין בסך כ-24 מיליון דולר והשנייה הלוואה בסך של כ-132 מיליון דולר, המהווה את יתרת המימון בגין הקמת הנכס. השלמת העסקה צפויה היתה להקנות לאפריקה ישראל תזרים חופשי של כ-47 מיליון דולר, ולאפשר לה להפחית חובותיה בכ-156 מיליון דולר.

העסקה, שצפויה היתה להתבצע בשני שלבים: בשלב הראשון אפריקה ישראל היתה אמורה למכור 49% מאחזקותיה בתמורה לתזרים חופשי בסך של כ-37 מיליון דולר ובשלב השני למכור את יתרת זכויותיה (51%) בתמורה ל-17.2 מיליון דולר, מהם יוותרו בידיה כ-10 מיליון דולר תזרים חופשי נטו בניכוי הוצאות העסקה.