"מחזיקי האג"ח של סקיילקס צריכים להתחיל לחשוש"

מניית פרטנר, שנמצאת בשליטת סקיילקס של אילן בן דב - נחתכה אתמול בכמעט 15% בוול סטריט ■ מתחילת השנה איבדה פרטנטר כמעט 50% מערכה

מניית חברת הסלולר פרטנר נחתכה אתמול בוול סטריט בכמעט 15%, ומתחילת 2011 היא כבר איבדה 47.3% מערכה, לשווי של 1.58 מיליארד דולר. לשם השוואה, סלקום איבדה מתחילת השנה 29.7% לשווי 2.06 מיליארד דולר. הירידה אתמול בפרטנר הגיעה בעקבות אכזבה מדוחות החברה לרבעון השני, ומההחלטה המפתיעה שלא לחלק דיבידנד בגין רווחי הרבעון.

האווירה השלילית ששררה אמש בוול סטריט בוודאי לא הוסיפה למגמה. פרטנר נמצאת בשליטת סקיילקס של אילן בן דב. הכנסות החברה צמחו ברבעון ל-1.89 מיליארד שקל בזכות רכישת 012 סמייל, אך ירדו ב-3.2% ל-1.62 מיליארד שקל ללא הרכישה. הרווח הנקי ירד ב-30% ל-205 מיליון שקל (ובנטרול סמייל - 220 מיליון שקל).

לא רק המשקיעים, גם האנליסטים שמסקרים את פרטנר התאכזבו מהדוחות. "תוצאות חלשות, המעידות כי טרם נמצא שיווי המשקל המיוחל", מגדיר זאת אמיר אדר ממגדל שוקי הון. הוא מציין עוד שצפי ההנהלה הוא שהרווח הנקי במחצית השנייה יהיה נמוך במידה משמעותית לעומת המחצית הראשונה.

"תוצאות פרטנר שיקפו את המשך החולשה של תחום הסלולר בכלל ושל החברה בפרט", כותב רמי רוזן מהראל פיננסים. הוא סבור שההחלטה לא לחלק דיבידנד היא מעשה אחראי, אך מעריך כי "מחזיקי האג"ח של סקיילקס צריכים להתחיל לחשוש, מאחר שהדיבידנד מפרטנר מהווה מקור מרכזי של תזרים להחזרי החוב".

ערן יעקובי מדש ברוקראז' מגדיר את הדוח "דוח רע". "המגמות שהחלו בתחילת השנה נמשכות", הוא כותב. "הרווח הנקי מאכזב כאשר סמייל עדיין לא תורמת ולא תתרום ברבעונים הקרובים לרווח הנקי בשל הפחתות". לדבריו, האכזבה הגדולה לבעלי המניות היא אי חלוקת דיבידנד. "נותר רק לקוות שלאחר שהנהלת החברה כולה התחלפה (ועוד משלמת על טעויות ההנהלה הקודמת), יהיה מי שינווט את החברה חזרה ליציבות", כותב יעקובי.