משה גפני: "על הממשלה לפעול לשינוי מדיניות המסים"

ועדת הכספים תתכנס השבוע פעמיים: לדיון עם ראש הממשלה על הנושא הכלכלי חברתי, ודיון שיעסוק בנושא קרנות הנאמנות בעקבות התנודות בשוק ההון בימים האחרונים

למרות שהכנסת מצויה בפגרת הקיץ, ועדת הכספים תתכנס השבוע פעמיים, האחת לדיון עם ראש הממשלה עלהנושא הכלכלי חברתי, ודיון נוסף שיעסוק בנושא קרנות הנאמנות וההשלכות מהתנודות בשוק ההון.

הדיון הראשון יתקיים ביום שני (ב') בלשכת ראש הממשלה, יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני אמר כי ''בשנתיים האחרונות קיימה הוועדה עשרות דיונים בכל הנושאים החברתיים והכלכליים, לאור זאת חברי הוועדה ישמעו מראש הממשלה את הסקירה אודות מדיניותו הכלכלית-חברתית ועל כוונותיו לחולל שינויים בנושאים אלו לרווחת התושבים", אמר.

"וועדת הכספים התריעה שוב ושוב כי המצוקות הן אמיתיות וכי מדובר בפצצת זמן חברתית, וכעת לקראת השינויים, ראוי ונכון שהוועדה תהיה חלק מהם כפי שדנה במצוקות, בשנתיים האחרונות ללא הרף". ציין גפני.

מודאגים מהתנודות בשוק ההון

הדיון הנוסף שתקיים ועדת הכספים ביום ג' יעסוק בנושא השפעות התנודות בשוק ההון ועל קרנות הנאמנות. "הועדה תעלה את הנושא על סדר היום הציבורי כדי לוודא שכספי החסכונות של האזרחים לא ייפגעו כתוצאה מהתנודות בשוק ההון", אמר גפני. "מדובר בכספים רבים אשר אזרחים חסכו כל חייהם ומצויים בקרנות כאלו או אחרות, וכעת לאור השינויים והתנודות בשוק ההון, עלינו לדאוג כי לא ייגרמו נזקים לכל אותם חוסכים וכי המדינה מפקחת כראוי על המתרחש והיא ערוכה לתרחישים שונים".

גפני אמר עוד לקראת הדיונים, כי הזעזועים בכלכלה העולמית מחייבות את ממשלת ישראל לשמור על המסגרת התקציבית ולא לבצע צעדים מהפכניים שיגרמו לזעזוע ולפגיעה ביציבות הכלכלה והמשק הישראלי ששרדו את המשבר הקודם, "יש צורך לבצע מיידית שינויים משמעותיים בכל ההיבטים החברתיים כדי לאפשר לאזרחים לצרוך מוצרי בסיס בצורה זולה יותר ומפוקחת ולשנות את מדיניות המיסוי הנוכחית בכך שיופחת משמעותית המיסוי העקיף שהוא מהגבוהים בעולם המערבי, אך יש לנהוג במשנה זהירות, באחריות ובשיקול דעת, כדי לא ליצור זעזוע או אי יציבות למשק ולכלכלה הישראלית", אמר.