התמ"ת אישר להגדיל את מכסת השעות הנוספות במשרדי רו"ח

‎בתקופת הדוחות השנתיים תותר תוספת של 30 שעות נוספות בחודש ועד 210 שעות בסך-הכול

בשורה לרואי החשבון: אושר היתר להגדלה של מכסת השעות הנוספות שלהם בתקופות העומס בעבודה, בכפוף לשמירה על שעות הפנאי שלהם בתקופות רגיעה. זאת, לאחר ששר התמ"ת, שלום שמחון, אישר את בקשת לשכת רואי החשבון להגדיל את שעות ההעסקה של עובדים בתקופות שיא.

בשבוע שעבר חתם שמחון על היתר העסקת רואי חשבון בשעות נוספות בתקופות שיא בתחום ראיית החשבון. השר התנה את חתימתו בהגנה על היקף שעות הפנאי של העובדים והפחתת שעות עבודתם בתקופות "רגועות" יותר.

לילות במשרד

ההיתר נועד לענות על קושי עמו מתמודדים רואי החשבון בתקופות בהן הם נדרשים להכין את דוחות המס השנתיים והתקופתיים של הלקוחות.

בתקופות אלה מועסקים רואי החשבון ועובדיהם שעות ארוכות, ולעיתים מבלים לילות שלמים במשרד כדי לעמוד בלוחות הזמנים להגשת הדוחות, ולכן מתקשים לעמוד במגבלות חוק שעות עבודה ומנוחה.

בספטמבר אשתקד פנתה לשכת רואי חשבון לשר התמ"ת הקודם, בנימין בן-אליעזר, בבקשה לשקול היתר חדש להעסקה בשעות נוספות, שיתייחס למציאות העבודה של רואי החשבון. במאי השנה, לאחר התדיינויות רבות בנושא, פורסמה להערות הציבור טיוטת היתר להעסקת רואי חשבון בשעות נוספות.

בשבוע שעבר חתם שמחון על ההיתר, שזכה גם להסכמת ההסתדרות.

ההיתר, שגובש על-ידי מינהל האכיפה וההסדרה והלשכה המשפטית במשרד התמ"ת, יחד עם לשכת רואי החשבון, תוחם שתי תקופות העבדה תחת לחץ בגין הכנת דוחות: התקופה הראשונה - פרק הזמן הנדרש להכנת דוח שנתי, שראשיתו ב-1 בינואר וסופו ב-31 במארס; והתקופה השנייה להכנת דוחות רבעוניים, בחודשים מאי, אוגוסט ונובמבר.

לפי ההיתר, במהלך התקופה הראשונה, תקופת הדוח השנתי, תעמוד תקרת ההעסקה על 30 שעות נוספות בשבוע ו-210 שעות במהלך התקופה. במהלך התקופה השנייה ניתן יהיה להעסיק רואי חשבון עד 30 שעות נוספות בשבוע ולא יותר מ-60 שעות בחודש.

נקבע כי אורך יום העבודה במהלך התקופות לא יעלה על 16 שעות, וכי העסקה על-פי אורך יום עבודה לא תעלה על 3 ימי עבודה רצופים.

ההיתר יחול רק על רואי חשבון ולא על מתמחים לראיית חשבון.