בעל עניין בשטח: האם לוי רחמני נערך להצעת רכש באיילון?

רחמני רכש באחרונה מניות של הקבוצה, והמשפחה מחזיקה ב-84.9% מהחברה ■ הרכישות של רחמני נובעות בראש ובראשונה מביטחונו בקבוצה, שמניותיה דלות סחירות כדרך קבע

האם לוי רחמני נערך לעסקה בקבוצת הביטוח והפיננסים איילון? רחמני, המייסד, בעל השליטה ויו"ר הקבוצה, אסף באחרונה בבורסה מניות של קבוצת איילון שבשליטתו, וכעת הוא מחזיק כבר בכ-83% ממניות החברה. יחד עם החזקות ילדיו נגה ונחמה, משפחת רחמני מחזיקה בכ-84.9% ממניות החברה.

מתחילת השנה אסף רחמני 3.3% ממניות החברה, בתמורה לסך כולל של כ-11.1 מיליון שקל. עיקר העסקאות במניה היו באחרונה כאמור - לאחר שאיילון הפסידה במכרז הפנסיוני האסטרטגי של צה"ל, שאליו ניגשה בשיתוף עם פסגות.

רחמני רכש בסוף השבוע האחרון חבילה נוספת של כ-2.5% ממניות החברה בתמורה לכ-8.4 מיליון שקל, בהמשך ל-9 רכישות קודמות שביצע (חלקן בהיקף נמוך מאוד) מאז פרסום תוצאות מכרז צה"ל. קודם למכרז רחמני החזיק בכ-79.8% ממניות איילון, ובשוק העריכו שההכרעה במכרז צה"ל תשפיע על החלטתו האם למכור את החברה או חלקים ממנה.

התעניינות מפסגות

הרכישות של רחמני נובעות בראש ובראשונה מביטחונו בקבוצה, שמניותיה דלות סחירות כדרך קבע, אך אפשר שהם קשורים גם לכוונתו להכין את הקרקע להצעת רכש למניות הקבוצה. ההיגיון במהלך שכזה טמון ביכולת להקל על קיום עסקה במניות החברה או בחלק מפעילויותיה, וגם למקסם את התמורה.

איילון זוכה לעניין רב מצד בתי ההשקעות, ובראשם פסגות, שבכיריו הביעו רצון להיכנס לתחום הביטוח ולרכוש חברה פעילה.

מועמדת אחרת לרכישה על-ידי בית השקעות היא הכשרה ביטוח, שנמחקה מהמסחר בבורסה מוקדם יותר השנה, ורק באחרונה פורסמה הצעת רכש למניות חברת האחזקות שלה.

נזכיר כי בימים אלו נמשכים המגעים לרכישת השליטה בכלל ביטוח, מידיה של קבוצת אי.די.בי, על-ידי קרן ההשקעות האירופית פרמירה. בשוק מעריכים, כי למרות הסביבה הכלכלית הסוערת והסנטימנט המרתיע לביצוע עסקאות ענק, ייתכן שדווקא הסיטואציה הנוכחית עשויה ליצור הזדמנות להסכמה בין הצדדים על מחיר העסקה.