הבונים דיוויד לואיס מייסד רשת ישרוטל

" התאכסנתי עם אשתי הצעירה במלון יחיד על החוף. לא היתה מרינה, לא לגונה, ולא נמל, היה גמל, אני זוכר, קשור לעץ ליד המלון"

אב ירקן דיוויד לואיס נולד בלונדון לפני 87 שנה. אביו היה ירקן. במלחמת העולם השנייה שירת לואיס כנווט בחיל האוויר הבריטי, והשתתף בהפצצות על גרמניה. לאחר המלחמה למד ראיית חשבון ופתח משרד בתחום, ולאחר מכן הקים עם שלושת אחיו את החברה המשפחתית Lewis Trust Group.

רשת אופנה החברה הקימה תחילה את רשת האופנה Chelsea Girl שזכתה להצלחה רבה בשנות ה-60, ה-70 וה-80, והפכה אחר כך לרשת River Island. היא קיימת עד היום ועוסקת בקמעונאות, בפיננסים, בנדל"ן ובמלונאות (בין השאר בנתה מרינה גדולה בקפריסין).

ציונות לאחר מלחמת יום הכיפורים הקים ביחד עם משפחתו קרן לשיקום פצועים. הוא התגורר בלונדון אך הגיע לישראל אחת לכמה שבועות. בשנת 1995 קיבל תואר אבירות ממלכת אנגליה.

פעם ראשונה בים בראיון שהעניק לואיס בעבר לעיתון האילתי "ערב ערב" סיפר: "הגעתי בשנת 1960 עם אשתי הצעירה והתאכסנו במלון היחיד על החוף, מלון 'מלכת שבא'. לא היתה מרינה, לא לגונה, לא נמל, היה גמל, אני זוכר, קשור לעץ ליד המלון. שמעתי שיש שונית יפה במפרץ והלכתי לקבלה במלון ושאלתי את הפקיד האם הוא יכול להנחות אותי כיצד להגיע לריף האלמוגים. הוא ענה לי שאם אמתין 20 דקות, הוא ייקח אותי לשם בעצמו, וכך היה, וזו היתה החוויה הגדולה בחיי, זו היתה הפעם הראשונה ששחיתי בים טרופי וראיתי שונית אלמוגים על כל הדגה המדהימה, פשוט נפלא".

יש לה פוטנציאל לואיס זיהה את פוטנציאל התיירות והתפתח אצלו חזון להפוך את העיר למרכז תיירות באמצעות בניית מלונות. ב-1984 נפתח מלון המלך שלמה - הראשון באילת שהיה גדול ממש ובעל סטנדרטים בינלאומיים. המלון נחשב פורץ דרך גם משום שהביא לארץ את נוסחת "הכול כלול".

הקפיץ את העיר המלון הראשון משך את הקמת רשת שלמה, ישרוטל, המונה כיום 12 מלונות בישראל, מהם שמונה באילת. בעיר מייחסים ללואיס את הקפיצה הגדולה בתיירות לעיר, ואף קראו את הטיילת על שמו - בזכות תרומתו הרבה לעיר בפיתוח, בתעסוקה, וגם בתרומות.

בלי למשוך רווחים בראיון שנתן לפני חודשים אחדים ל"מעריב" ציין כי מעולם לא משך דיבידנד מישרוטל, וכי את כל הרווחים הוא מחזיר לרשת - כדי שלא להוציא כספים מישראל. ישרוטל נסחרת כיום בבורסה בתל אביב בשווי 895 מיליון שקל.

משפחה לואיס היה נשוי במשך 60 שנה לרות, ולבני הזוג נולדו חמישה ילדים. הוא הלך לעולמו השבוע בלונדון, כתוצאה ממחלת הסרטן.