התכווצות בפעילות התעשייה: מדד מנהלי הרכש נפל ל-49.4 נק'

בחודדש יולי נפל מדד מנהלי הרכש ב-2.9 נקודות ■ רכיב הייצוא במדד איבד 22.2 נקודות ונפל לרמה של 41.2 נקודות ■ "התנאים הגלובליים מקשים מאוד על המשך התרחבות הייצור התעשייתי"

הפעילות התעשייתית התכווצה בחודש יולי ונפלה ל-49.4 נקודות - כך עולה ממדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש. מדובר בנפילה של 2.9 נקודות כשכל קריאה מתחת ל-50 נקודות מצביעה על התכווצות המגזר.

רכיב הייצוא במדד איבד 22.2 נקודות ונפל לרמה של 41.2 נקודות. רכיב הביקושים המקומיים ירד אף הוא ב-1.9 נקודות. עם זאת, חדשות טובות מרכיב התעסוקה שנותר יציב ביולי על 55.2 נקודות, והוא מצביע על מגמת עלייה בתעסוקה כבר שנתיים.

"מדד מנהלי הרכש בחצי השנה האחרונה תנודתי סביב רמת ה-50 נקודות", אמרו כלכלני בנק הפועלים. "התנאים הגלובליים מקשים מאוד על המשך התרחבות הייצור התעשייתי, וניכרת האטה בצמיחת המשק, שמשפיעה גם על משקי הבית וההשקעות. אמנם מגמות אלו לא באו לידי ביטוי עד כה בשוק העבודה, אך יש לזכור ששוק העבודה בדרך כלל מגיב בפיגור לתפניות בפעילות הכלכלית".

מדד מנהלי הרכש העולמי של JP מורגן רשם ביולי ירידה לרמה של 50.6 נקודות, בעוד רוב רכיבי המדד נמצאים במסמוך לרמת ה-50 נקודות המבחינה בין התרחבות להתכווצות בפעילות. מדד מנהלי הרכש בארה"ב ירד ל- 50.9 נקודות ובסין הוא נמצא זה החודש השני מתחת ל-50 נקודות.