גוליבר החליטה על ביצוע קידוח "שחר 1" כתלות בגיוס הון

גוליבר קיבלה ההחלטה ע"ב נתוני דוח המשאבים הפרוספקטיביים ■ הדוח מצביע על הסתברות של 12% להימצאות נפט ואומדן מיטבי של 41 מ' חביות ■ גוליבר תידרש לגייס 2 מ' ד' לטובת הקידוח

חברת גוליבר אנרג'י הודיעה היום (ג') לבורסה כי החליטה לבצע את קידוח האקספלורציה "שחר 1", ברישיון "שחר" (המוחזק במלואו על ידי החברה). גוליבר החליטה לבצע הקידוח על בסיס דוח המשאבים הפרוספקטיביים, שמצביע על הסתברות של 12% להימצאות נפט ואומדן מיטבי של כ-41 מיליון חביות (פירוט בהמשך). מועד תחילת הקידוח המשוער הוא נובמבר-דצמבר 2011, והוא צפוי להימשך כשלושה חודשים.

מגוליבר נמסר כי האישורים הדרושים להתחלת הקידוח ברישיון "שחר", התקבלו זה מכבר על ידי הועדה המחוזית מחוז דרום, אולם ביצועו עדיין מותנה בגיוס הון - כאשר עלותו המתוכננות של הקידוח מסתכמת בכ-10 מיליון דולר. החברה מציינת כי עד כה אושר לקידוח תקציב של כ-8 מיליון דולר.

רישיון "שחר" משתרע על שטח של כ-389 אלף דונם דרומית לצומת הערבה בשולי בקע ים המלח ומתוכנן לעומק של כ-3.3 קמ"ר. מטרת הקידוח הינה לבחון הימצאות נפט, ובהתאם לממצאי הקידוח יוחלט אם וכיצד לבצע מבחני הפקה, אשר עלותם מוערכת בכ-2 מיליון דולר.

הערכת שווי לקידוח התקבלה מחברת הייעוץ DUNMORE CONSULTING מסקוטלנד, שמעריכה כי טווח רזרבות הנפט עשוי לנוע בין 29.2 מיליון חביות במינימום לבין 56.4 מיליון חביות במקסימום - בהסתברות של 12%, כאמור. שווי המאגר במקרה המיטבי (best estimate) של 41 מיליון חביות לפי חישוב של 80 דולר לחבית מגיע לכ-3.2 מיליארד דולר. טווח השינוי נע בין כ-3.2 מיליארד דולר לכ-4.5 מיליארד דולר.

רמי קרמין, מנכ"ל החברה מסר: "אנו מאוד מרוצים מתוצאות הערכת השווי. תוצאות אלו מאשררות נתונים קודמים שהתקבלו על ידי חברת היעוץ של גוליבר סימקו פטרוליום מלונדון שאכן קיימת הסתברות להמצאות נפט במאגר".