מצוקת דיור

קל לדמיין איך בהפקת "הדור הבא" שוברים את הראש. האם גב מ"הישרדות" ישפר את המצב?

"הדור הבא 24/7", יום ג' 21:00, ערוץ 10

אולי אני טועה, אבל אני יכול לראות איך בהפקת "הדור הבא" שוברים את הראש: מה לעזאזל, כך תוהים שם, עשינו לא נכון? וילה שנראית כמו העתק של בית "האח הגדול"? יש. בריכה שתאפשר לדיירים הצעירים להשתכשך בה בבגדי-ים? יש. נשים צעירות יחסית ונאות יחסית? יש. מצלמות בכל פינה, הסתבכויות רומנטיות, סקס? - יש, יש ויש. אז אומרים להם שאיתן אורבך צנון, אז מה? סער שיינפיין לא היה כזה? סיוון אברהמי לא הייתה כזאת? אז איך תקועה "24/7", במקרה הטוב, על מחצית הרייטינג של "האח הגדול?".

כמעט מפתה לתלות את ההסבר לכישלון בקריסת הכלכלה החופשית ברחבי העולם: יש תחומים בחיינו שתלויים באופן חמקמק כל-כך בגורם האנושי, עד ששום ניסיון להכניס אותם לתוך פורמולה מסודרת פשוט לא יצלח. ובכל זאת, בערוץ 10 לא מוותרים, אפילו אחרי שצפצוף ארוך נשמע מכיוון המוניטור שמראה קו ישר כבר יותר מדי זמן.

הערב (ג') ישלם את המחיר הגיבור שאיכזב, איתן אורבך עצמו, שימצא בווילה בחור חדש - ועוד לא סתם בחור. אם אורבך הוא לכאורה הילד הטוב בעל המבט החולמני בעיניים, הרי שגב (גיבור "הישרדות") הוא לכאורה ההיפך הגמור: נרקומן לשעבר שהשתקם, קעקועים על הגוף, פירסינג בפטמה והרבה "סטריט-וייז".

טוב לדעת שאפילו בימים שבהם החנון הוא ה"קול" החדש, יש עדיין מקום לזכרי-אלפא כמו גב: מספיק לראות איך חלק מבנות הווילה מביטות בו בעיניים מצועפות, כדי להבין עד כמה הקוליות של החנון היא המצאה תקשורתית.

החדשות הטובות הן שגב אמור להפוך את הווילה המעצבנת לסוג של "וילה בג'ונגל". הרעות הן שאפילו זה לא יעזור ל "24/7" לקום מעפרה.

בכל זאת יש בה משהו

"החיים זה לא הכול", יום ג' 22:20, ערוץ 2 רשת

באותה המידה שבה קשה להסביר את הכישלון של "24/7", כך קשה להסביר את ההצלחה של "החיים זה לא הכול": 9 עונות, כוכבים שמוכרים בעיקר לדור ההורים של מרבית הצופים הצעירים.

אף אחד לא יכול לזכור מתי נשמעה שם בדיחה שגרמה לו לפרוץ בצחוק, ובכל זאת, אחוזי הרייטינג של הפרק ששודר בשבוע שעבר היו כמעט כשמו של הריאליטי הכושל של ערוץ 10.

אז הנה לכם עוד הוכחה, הפעם על דרך החיוב, שטלוויזיה, בהיותה עוסקת בבני אדם, אינה מדע מדויק.