160 מתמודדים לתפקיד סמנכ"ל קשרי מסחר בחח"י

ועדת האיתור לתפקיד, בראשות מנכ"ל חברת החשמל אלי גליקמן, תעבור בימים הקרובים על הבקשות ■ אורן הלמן ומיכל פרנק נחשבים לבעלי הסיכויים הגבוהים ביותר לזכות במשרה

למעלה מ-160 מועמדים מתמודדים על משרת סמנכ"ל קשרי ממשל בחברת החשמל. המכרז, שנסגר אתמול (ב'), מעורר עניין שיא בקרב לוביסטים ויועצי תקשורת. ועדת האיתור, בראשות מנכ"ל החברה אלי גליקמן, תעבור בימים הקרובים על הבקשות לקראת זימון המתמודדים לראיונות עבודה.

מדובר במשרה חדשה בחוזה אישי ובשכר של כ-40 אלף שקל, שנוצרה על מנת להקל על החברה להתמודד עם 11 גופים רגולטורים שונים שמפקחים על פעילותה, ובהם רשות החשמל, משרדי התשתיות, האוצר, הגנת הסביבה ורשות ניירות ערך.

מבין המתמודדים במכרז נחשבים אורן הלמן, מנהל לשכת העיתונות הממשלתית, ומיכל פרנק, ראש אגף פיקוח ובקרה במשרד ראש הממשלה, לבעלי הסיכויים הגבוהים ביותר להתמנות למשרה. הלמן, לשעבר יועץ התקשורת של בנימין נתניהו, ובעל ניסיון בעבודה בשוק הפרטי, נחשב מקורב ללשכות ראש הממשלה ושר האוצר.

יועצת ראש הממשלה לקשר עם הכנסת, פרח לרנר, החליטה שלא להתמודד במכרז לאחר התלבטויות ממושכות. דרישות הסף במכרז הן לניסיון קודם של חמש שנים לפחות בתחום קשרי הממשל במגזר הציבורי, או בגופים גדולים במשק, וכן לתואר אקדמי בתחום כלכלי, משפטי או במינהל ציבורי.

יצוין כי במכרז שנערך בתחילת השנה לבחירת מנכ"ל לחברה התמודדו רק 25 מועמדים לעומת כ-60 מתמודדים על משרת המנכ"ל הקודם.