משרד הביטחון: "באוצר לא מבינים בביטחון, חברה וכלכלה"

משרד הביטחון: "ההיסטריה שבה נתונים פקידי האוצר, גורמת להם לנסות להסית את הקשב הציבורי מהדיון האמיתי"

משרד הביטחון מבקר הערב (ג') בחריפות את התנהלות האוצר על רקע הקריאות לקצץ בתקציב הביטחון ובמסגרת מאמצים אלה מציע גם לפטר גם אלפי אנשי קבע, כפי שנחשף הערב (ג') ב"גלובס".

"התנהלות פקידי האוצר בשבוע האחרונים מוכיחה שהם לא מבינים בכלכלה, לא בחברה ולא בביטחון", מסרו ממשרד הביטחון. "ההיסטריה שבה נתונים הפקידים ופקידים לשעבר במשרד, גורמת להם לנסות להסית את הקשב הציבורי מהדיון האמיתי בדבר המדיניות הכלכלית והחברתית שהם הובילו בשנים האחרונות".

בהודעה שפירסם משרד הביטחון נאמר עוד כי "הניסיון להכפיש את מערכת הביטחון ואת המשרתים בה הוא חסר אחריות, ואין לנו ספק כי הציבור מבין שממדובר בסיסמאות פופוליסטיות ודמגוגיות שאין בהן דבר וחצי דבר".

"תקציב הביטחון הוא הנמוך ביותר שהיה אי פעם בחלקו היחסי מתקציב המדינה ואנו קוראים לאוצר לנהוג בשקיפות מול הציבור. מערכת הביטחון תמשיך להתייעל ולפעול על מנת לספק לאזרחי ישראל ביטחון", לשון ההודעה.

בתגובה לדברי משרד הביטחון, נמסר ממשרד האוצר כי "חבל שהניסיון של משרד הביטחון להימנע מבדיקה מעמיקה של קיצוץ תקציבי במסגרת עבודת ועדת טכרכטנברג מוליך להפצת טענות חסרות שחר ובסיס, בדבר דרישה של משרד האוצר לפיטורי אנשי קבע".