דיווח: ירדן תחתום על הסכם להעלאת מחיר הגז המצרי

"אל-אהרם": הקבינט הירדני אישר את העלאת מחיר הגז שמייבאת ירדן ממצרים ■ שר האנרגיה של ירדן יצא בקרוב לקהיר על מנת לחתום על החוזה החדש

הקבינט הירדני אישר את העלאת מחיר הגז שמייבאת ירדן ממצרים, כך מדווח אתר האינטרנט של "אל-הרם" שמצטט גורם ממשלתי ירדני המקורב לעניין.

על פי המקור הירדני, הקבינט אישר את ההסכם החדש להעלאת מחירי הגז. שר האנרגיה של ירדן יצא בקרוב לקהיר על מנת לחתום על החוזה החדש ולאחר חתימה זו מחירי הגז יתעדכנו באופן מיידי.

על פי הרשויות בירדן אספקת הגז הטבעי המצרי ירדה באופן משמעותי ב-2010 והמשיכה במגמת ירידה גם בשנת 2011. זאת בשל הפרעות באספקת הגז בעקבות חבלות חוזרות בצינור אספקת הגז. כזכור, מאז פברואר ארעו חמישה פיצוצים בצינור הגז ממצרים המוביל את הגז המצרי לישראל ולירדן.

הסכם הגז בין ירדן למצרים נחתם ב-2004 ועל פי החוזה מצרים אמורה לספק גז לתקופה של 15 שנה. הגז המצרי מספק 80% מצורכי החשמל של ירדן.

יצויין כי ירדן תרה אחר מדינות נוספות שיכולות להוות אלטרנטיבה למצרים ולספק גז טבעי וביניהן קטר ורוסיה. ירדן מנסה להימנע מהשיבושים באספקת הגז הטבעי, שיבושים שעולים לה למעלה מ-5 מיליון דולר ליום.

עוד מדווח האצר "אל-אהרם" כי ישראל לא תסכים להעלאת מחיר הגז; הגז המצרי מספק 40% מצורכי האנרגיה של ישראל. מצרים דורשת להעלות את מחיר הגז בטענה שהמחיר שבו נמכר היום הגז הוא לא הוגן. על פי ישראל מחיר הגז עומד בסטנדרטים הבינלאומיים וכן מחיר הגז כבר עלה לפני כשנה ובשל כך לא תהיה ישראל מוכנה לנהל משא ומתן על מחיר הגז.