מיהו האיש שעומד מאחורי הצלחת האנדרואיד של גוגל?

ה"וול סטריט ג'ורנל" חושף את המהנד אנדי רובין, שתוך 6 שנים הוביל את מערכת ההפעלה של גוגל המיועדת לסמרטפונים לכיבוש השוק והוביל את רכישת הענק של מוטורולה

אז מי הוא האיש שעומד מאחורי הצלחת האנדרואיד? בכתבת פרופיל מפורטת חושף כתב ה"וול סטריט ג'ורנל", אמיר אפרתי את אנדי רובין, מהנדס שתוך 6 שנים הביא להצלחת מערכת ההפעלה של גוגל המיועדת לסמרטפונים, אשר כבשה את השוק ועקפה את המתחרות העיקריות, אפל ונוקיה.

רובין, בן ה-48, הוא גם מי שהוביל את גוגל השבוע להשקיע לא פחות מ-12.5 מיליארד דולר ברכישת מוטורלה מוביליטי. לדברי מקורבים לעסקה אחד המניעים של גוגל היה רצונה לעצב רכיבים ולא רק את התוכנה שמופעלת על ידיהם, וזאת על מנת להגיע לסוג ההשפעה ממנה נהנית אפל באמצעות האייפון והאייפד.

נציין כי רק בחודש אפריל, כאשר מייסד החברה לארי פייג' מונה כמנכ"ל גוגל, קודם רובין והפך לאחד מ-18 סגני הנשיא הבכירים בחברה. ניתן להניח כי מעורבותו האישית בעסקה עם מוטורולה תשפר עוד את מעמדו בחברה.

הקולגות של רובין מכנים אותו "הוגה בסיסי", אשר מנסה לצפות את השינויים בשוק אך גם מעריכים אותו כמי שאוהב לרדת לפרטים כמו כתיבת קוד תוכנה. הם גם רואים בו בוס תובעני שיש רגעים שקשה לעבוד עימו. אנשים בחברות אחרות בשוק הסלולר העלו טענות כי בידיו של רובין ישנה השפעה גדולה מדי על אופן עיצוב הסמארטפונים של החברות המשתמשות במערכת ההפעלה של גוגל, האנדרואיד.

עם זאת, אותם הקולגות גם אומרים כי רובין הוא נאמן ונדיב לצוות של מאות העובדים שלו. ומציינים את המסיבה שערך רובין בביתו שבמאונטיין ויו, קליפורניה לצוות עם השקת האנדרואיד בסתיו 2008, השקה שבעקבותיה הרוויח מיליוני דולרים שאת חלקם חלק עם עובדיו, כשלראשונה בתולדות גוגל העניק לעובדיו בונוסים בהיקף של 10-50 אלף דולר.