ישראלים כן רוצים לעבוד בבניין: מאות מועמדים להכשרות

הסתדרות עובדי הבניין, התאחדות הקבלנים והתמ"ת: על כל מקום בקורס שלדאים מתמודדים 3 חיילים משוחררים ■ כ-260 מועמדים נרשמו להכשרות המתקיימות ברחבי הארץ

הישראלים לא רוצים לעבוד בענף הבנייה? בהסתדרות עובדי הבניין דווקא טוענים אחרת. על פי נתונים עדכניים של הסתדרות עובדי הבניין, התאחדות הקבלנים והתמ"ת, על כל מקום בקורס שלדאים מתמודדים 3 חיילים משוחררים. עוד על פי הנתונים, כ-260 מועמדים נרשמו עד כה להכשרות המתקיימות ברחבי הארץ.

מדובר על מסלול הכשרה עם מלגות ובונוסים כספיים במסגרתו, לאחר 3.5 שנים, יכול חייל משוחרר להגיע לרמת שכר של כ-14 אלף שקל ולקבל תעודת מנהל בנייה. בין הקריטריונים בהם צריכים לעמוד המתמודדים, מוכנות להתמיד בהכשרה ומחוייבות לעסוק במקצוע לאורך זמן. חלק מהמענקים הכספיים מותנים בתקופת עבודה.

תהליך ההכשרה נמשך 6 חודשים, וכולל לימודים תאורטיים ועבודה מעשית בחברות בנייה מובילות בישראל. המשתתפים בהכשרה מקבלים שכר חודשי של 6,000 שקל בממוצע לחודש במהלך 6 החודשים הראשונים להכשרה, ובהמשך השנה מגיע השכר ל-9,000 שקל. חברות הבנייה, החתומות על הסכם עם הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל, מקבלות סבסוד עבור כמחצית מהשכר המשולם לעובדים במהלך ההכשרה.

יו"ר הסתדרות עובדי הבניין, יצחק מויאל: "בשנתיים האחרונות הצלחנו להביא לשינויים מבניים עמוקים בכל הקשור לתנאי העבודה בענף הבניין, ומדובר במהפכה של ממש בתנאי שכר, תנאים סוציאליים והסכמי עבודה. ענף הבנייה בישראל הוא בעל שכר המינימום הגבוה ביותר, שעומד כיום על 5,000 שקל. עובדי הבניין זכאים לתנאים סוציאליים מלאים ואופק מקצועי מבטיח. הנתונים אודות מספר המועמדים להכשרה מקצועית, שתביא אותם לבעלי תעודת מנהלי בנייה באים בעקבות השיפור הדרמתי בתנאים ובמעמד העובדים. זו הדרך להביא ישראלים לענף שנמצא בתאוצה.

"הבנייה כיום היא ברמה מקצועית וטכנולוגית כמו של היי-טק, ומדובר במיזם ציוני וכלכלי כאחד, שבו כל הצדדים מרוויחים: חיילים משוחררים מקבלים הזדמנות להכשרה מקצועית בה ניתן להגיע לרמות שכר גבוהות, חברת הבנייה שותפות להכשרה ובכך יכולות לגייס עובדים ישראלים שיובילו אותן להצלחות, ומדינת ישראל היא המרוויחה הגדולה מהסיפור הזה: ישראלים בונים לישראלים, ואין סיפוק גדול מזה".