כמעט חינם: "המחאה עשויה לחזק את רשתות הדיסקאונט"

‎‎ישראל איינהורן, יו"ר כמעט חינם, שהגדילה ב-41% את הרווח הרבעוני: "אנחנו חושבים שהמאבק יעשה לנו טוב, אם נשכיל לעבוד נכון"‏

‎‎אתמול (ג') עלתה דאגה מדבריהם של ראשי רשת שופרסל על אודות השפעת המחאה החברתית-צרכנית על פעילות רשת המזון הגדולה בישראל בשבועות האחרונים. ברשת הדיסקאונט "כמעט חינם" דווקא רואים במאבק הזדמנות, שיכולה לתרום לתוצאותיה העסקיות.

‏‏‏ישראל איינהורן, יו"ר צים שיווק (החברה-האם של "כמעט חינם"), אמר היום (ד'): "אנחנו חושבים שהמאבק יעשה לנו טוב, אם נשכיל לעבוד נכון. זאת כמובן בזהירות הנדרשת, לאור השפעות אפשריות של מיתון עולמי ותקופה של חודש וחצי בלבד מאז החל המאבק. גיוון המוצרים שלנו מתאים למעמד הביניים, ושיפור ההבנה וההיכרות של הציבור עם נושא המחיר יסייע לכך".

‏‏איינהורן ציין כי בחברה מאמינים גם כי השפעת המחאה "עשויה לבוא לידי ביטוי בהתחזקות מגמת המעבר לקנייה ברשתות 'הבי דיסקאונט', תוך הגברת מודעות הציבור למחיר ולמותגים מוזלים".

‏ברקע הדברים פרסמה היום "כמעט חינם", שבשליטת האחים רני ועדי צים, דוחות כספיים לרבעון השני של 2011, שבהם הציגה קפיצה של 28.5% במכירות, שהגיעו ל-316 מיליון שקל, והשתרשרו לזינוק של כ-41% ברווח הנקי - שעמד על 10 מיליון שקל.

במחצית השנה הכנסות "כמעט חינם" השתפרו בכ-24% ליותר מ-609 מיליון שקל, והרווח הנקי עלה ב-34% ל-18.8 מיליון שקל, תוך שהרשת מציגה שיפור גם ברווחיות הגולמית והתפעולית.‏

‏‏את המספרים האלה השיגה "כמעט חינם" לאחר שהגדילה בשנה האחרונה את שטחי המסחר שלה בקרוב ל-7,000 מ"ר, ל-32.5 אלף מ"ר, עם פתיחת 6 סניפים חדשים, והגיעה ל-28 סניפים.

‏‏במכירות בחנויות זהות הציגה כמעט חינם שיפור רבעוני של 4.9%, ובמחצית עלייה של 6.4%, כשהמכירות למ"ר שמרו על יציבות ברבעון, ועמדו על 9,946 שקל, ובמחצית ירדו ב-1.9% ל-19,559 שקל. ‏‎‎‏