קץ לסאגת מכרז הסלולר: נמחקה עתירת בצלאל נגד זכיית גולן טלקום

‎‎ועדת המכרזים התכנסה אמש ואישרה מחדש את זכיית גולן טלקום במכרז, ולכן נמחקה העתירה‏

‎‎סוף לסאגה של מכרז הסלולר? בית המשפט המחוזי בירושלים הורה היום (ה') על מחיקת העתירה שהגישה חברת מרתון מובייל מקבוצת חזי בצלאל, נגד זכייתה של חברת גולן טלקום במכרז להפעלת טלפון סלולרי בישראל. נוסף לכך ביטל השופט את הצו הזמני שאסר על משרד התקשורת להעניק לגולן טלקום רישיון להפעלת טלפון סלולרי. ‏‏

משמעות הדבר היא כי הוסרו כל המכשולים המשפטיים שעמדו בדרכה של גולן טלקום, והיא תהיה מפעילת רשת הטלפונים הניידים החמישית בישראל (נוסף למפעילה החדשה הנוספת, מירס תקשורת, ולמפעילות שכבר פועלות בשוק).

בהחלטתו הסביר השופט נעם סולברג כי הפתרון למחלוקת בין הצדדים היה בהחזרת העניין אל ועדת המכרזים המשותפת למשרד התקשורת ולמשרד האוצר, כדי שתשוב לדון, להכריע ולנמק את החלטתה על זכייתה של גולן טלקום במכרז הסלולר. זאת, לאחר שמצא כי הוועדה לא נימקה די הצורך את הבחירה בגולן טלקום.

ועדת המכרזים הספיקה להתכנס מחדש כבר אתמול (ד') ואישרה מחדש את זכייתה של גולן טלקום במכרז.

‏עתירתה של מרתון מובייל הוגשה לפני כ-3 שבועות. החברה טענה כי החלטתה של ועדת המכרזים, שפסלה את זכייתה באחד משני הרישיונות הסלולריים שחולקו במכרז, הייתה שגויה, וכי יש לתת לה הזדמנות נוספת להעמיד ערבות להצעתה.

‏כזכור, מרתון מובייל הגישה את ההצעה הגבוהה ביותר לזכייה במכרז, בסך 710 מיליון שקל, אולם כשלה בהעמדת ערבות בסכום זהה תוך 45 יום, כנדרש בתנאי המכרז, וזכייתה נפסלה.

לאחר שגם חברת סלקט תקשורת, שהתמודדה במכרז והצעתה בגובה 695 מיליון שקל הגיעה למקום השלישי, לא הצליחה להעמיד ערבות, התכנסה ועדת המכרזים והחליטה להעביר את הזכייה לגולן טלקום, שהציעה 360 מיליון שקל, ובניגוד למתמודדות האחרות הצליחה להפקיד ערבות בסכום זהה תוך 45 יום.

בתגובה עתרה מרתון מובייל נגד זכייתה של גולן טלקום, והעתירה נמחקה היום.

‏במקביל דורשת הזוכה הנוספת במכרז הסלולר, מירס (שהציעה 705 מיליון שקל עבור קבלת הרישיון), להפחית בדיעבד את סכום הערבות שהפקידה ל-360 מיליון שקל - כגובה הערבות שהפקידה גולן טלקום, בטענה כי יש להשוות את תנאיה לאלה של הזוכה הנוספת במכרז.

בהחלטתו היום ציין השופט סולברג כי אין בכוונתו לנקוט עמדה ביחס לדרישתה של מירס תקשורת להפחתת הערבות שהפקידה. ‏‏‎‎‏

מרתון טלקום מסרה בתגובה להחלטת ועדת המכרזים מאתמול: "מרתון הופתעה לשמוע בכלי התקשורת כי למרות שעמד צו מניעה נגד ועדת המכרזים עד יום שישי ה-19 באוגוסט, הוועדה התכנסה אתמול ובחרה שוב בגולן טלקום - כל זאת בזמן שכל הצדדים ממתינים לדיון שנקבע בבית המשפט ליום שישי.

"למרבה הצער, גם הפעם לא איפשרה הוועדה למרתון זכות לשימוע הוגן בפניה, ולא נותר לנו אלא להצר על האופן שבו בוצעו הדברים. החברה מחכה לקבל את פרוטוקול הדיון שהתקיים אתמול בלילה, והיא תחליט על המשך צעדיה לאחר שתבחן את הנימוקים".