רוביני צייץ בטוויטר: "מיתון כפול בארה"ב ואירופה בדרך"

רוביני, אשר קיבל את הכינוי "נביא הזעם" לאחר שחזה את משבר המשכנתאות של 2008, צייץ הדברים בחשבון הטוויטר שלו ■ לפני מספר ימים המליץ רוביני לרכוש זהב, שהגיע היום לשיא

"תחתית כפולה בארה"ב ואירופה בדרך", כתב היום (ה') הפרופ' לכלכלה, נוריאל רוביני, בחשבון הטוויטר שלו. רוביני, אשר קיבל את הכינוי "נביא הזעם" לאחר שחזה את משבר המשכנתאות של 2008 ועומד בראש בית השקעות הנושא את שמו, מזהיר מזה תקופה כי הסיכויים למיתון נוסף גוברים.

דבריו של רוביני נכתבו לאחר פרסום נתוני המאקרו במהלך המסחר בארה"ב, אשר הגבירו את הדאגה בקרב המשקיעים כי כלכלת ארה"ב אכן נמצאת במיתון. זאת, כאשר מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה עלו מעל הצפי, כמו גם מדד המחירים לצרכן. בנוסף, מכירות בתים יד שנייה נפלו ב-3.5% ביולי.

גם סקר הפדרל ריזרב באזור פילדלפיה אכזב, כאשר נפל לשפל של מינוס 30.7 נקודות באוגוסט, לעומת צפי בשוק כי יציג עלייה ל-4 נקודות - לעומת רמה של 3.2 נקודות בחודש שעבר.

רוביני, יש לציין, הזהיר לפני מספר ימים כי ביצע מימושים חדים באמצעות בית ההשקעות שלו, של יותר ממיליארד דולר - וכן המליץ למשקיעים: "קנו זהב". דבריו נשמעים הגיוניים כעת, לאחר שהזהב האמיר היום לשיא כל הזמנים חדש. (הזהב בשיא, הנפט צונח - לסיפור המלא)