זמן לקנות? אילו מניות רוכשים המשקיעים הטובים בעולם

מנהלי קרנות בעלות היקף נכסים של מעל 100 מיליון דולר מדווחים בימים אלה ל-SEC על החזקותיהם ■ וורן באפט רכש לאחרונה 1.5 מיליון מניות של Dollar General

עונת הדו"חות לרבעון השני של השנה בוול סטריט מתקרבת לסופה, וכעת המשקיעים נמצאים בעיצומה של עונת דיווחים אחרת, זו של מנהלי קרנות הגידור וקרנות הנאמנות הגדולות בעולם.

מנהלי קרנות בעלות היקף נכסים של מעל 100 מיליון דולר מדווחים בימים אלה ל-SEC על החזקותיהם והפעולות שהם ביצעו בחודשים האחרונים, כך שהמשקיע הפשוט יכול לעקוב, ואולי גם לפעול, אחרי הפעולות של מנהלי ההשקעות המובילים בעולם.

אחד מעם, מיודעינו וורן באפט רכש לאחרונה 1.5 מיליון מניות של Dollar General (סימול: DG). דולר ג'נרל, רשת חנויות כלבו בקטגוריית דיסקאונט (מתחרה קטנה של וול מארט) הנמצאת בהתפתחות מואצת. האנליסטים מעריכים שרווחיה יצמחו בכ-17% בממוצע ב-4 השנים הקרובות.

החברה נסחרת כיום לפי שווי שוק של כ-11 מיליארד דולר, לאחר שהמניה הוסיפה לערכה כ-9% בשנה האחרונה. המכפיל הנוכחי עומד על 17 אולם המכפיל הצפוי ל-2011 הוא כ-13.

דיוויד איינהורן (David Einhorn) המנהל את קרן הגידור Greenlight Capital רכש 5.75 מיליון מניות של מיקרוסופט , מהלך שהעלה את החזקות הקרן בחברה לכ-14.8 מיליון מניות. איינהורן רכש גם כ-246 אלף מניות של אפל והגיע להחזקה של כ-1 מיליון מניות ביצרנית האייפון והאייפד.

שתי ענקיות ההיי-טק נראות זולות כיום. מיקרוסופט, עם יותר מ-50 מיליארד דולר בקופה, נסחרת במכפיל של כ-9 ואפל, עם יותר מ-76 מיליארד דולר במזומן והשקעות סחירות, נסחרת במכפיל של כ-11 בלבד למרות הצמיחה החזקה.

סת' קלארמן (Seth Klarman ) המנהל את Baupost Group ביצע שתי רכישות משמעותיות במהלך הרבעון האחרון. הקרן רכשה עוד 12 מיליון מניות של מיקרוסופט וכ-5.5 מיליון מניות של בריטיש פטרוליום .