מחירי הדירות יירדו? תמשיכו לחלום

גם לפני 3 שנים קפא שוק הנדל"ן וכולם חיכו לירידות מחירים. גם הפעם זה לא יקרה

"כבר עכשיו יש פאניקה. מי שחשב לקנות בזמן הקרוב דירה, קורא קצת עיתוני כלכלה ומבין שכדאי לו לחכות, כי הירידה היא בלתי נמנעת והוא יכול עם קצת סבלנות להרוויח מאות אלפי שקלים. הקונים לא פראיירים". (הגולש "שימי תבורי", 23.8.2008).

"אולי הוא מנסה להפטר מדירה לפני שכל העדר ירוץ להפטר מדירות כדי להנזיל את הכספים ולקנות דולרים זולים?? אולי הוא עוזר לחברות הנדל"ן??? ברור שהוא לא בא לייעץ לציבור עצה טובה!!! שכן כרגע הנדלן עדיין במקסימום". (הגולש o.k, 23.9.2008).

חלפו בדיוק שלוש שנים מאז שכתבתי כאן שגם אם שוק הנדל"ן קופא - ובאותם ימים, כשבנקים קרסו בארה"ב, ציפור לא צייצה באתרי המכירות בארץ - זה לא אומר בהכרח שמספיק קבלנים (ובנקים שמממנים אותם) ואנשים פרטיים ימכרו בכל מחיר וימשכו את השוק למטה.

שלוש שנים מאז שענו לי - תגובות כמו אלה שמופיעות לעיל - שאני בסך הכול דואג לענף ממנו אני חי, רגע לפני קריסתו.

ושוב חזרנו למצב שבו השוק קפוא. השוק ממתין לתוצאות הגזירות, ההצהרות, השיווקים והמחאות, מה גם שמחירי הדירות באמת יצאו מהישג ידם של מרבית הרוכשים הפוטנציאלים.

אבל גם הפעם, עם כל הצער שבדבר, קשה להבין מניין הביטחון של רבים כל כך שאו-טו-טו תהיה פה קריסת מחירי הדירות. יכול להיות שזה יקרה, אבל הסבירות לכך לא גבוהה בהרבה מהתחזית הזו ב-2008.