ג'ורג' סורוס הפך לבעל עניין בקליקסופטוור

קרן ההשקעות של המיליארדר הגיעה להחזקה של 4.9% מהון החברה

לאחר שהפך לבעל עניין בקומברס טכנולוג'י, בוחר המיליארדר ג'ורג' סורוס להגדיל את החזקותיו בחברה ישראלית נוספת. ממסמך שהוגש בסוף השבוע האחרון לרשות לני"ע האמריקנית עולה כי סורוס, דרך קרן ההשקעות שבבעלותו (Soros Fund Management), הפך לבעל עניין בקליקסופטוור, המפתחת פתרונות תוכנה שמייעלים את עבודת טכנאי השטח של חברות גדולות דוגמת בזק.

לקרן ההשקעות של סורוס יש כרגע 4.9% מההון של קליקסופטוור - מעט מתחת לרמה המגדירה אותה כבעלת עניין - לאחר שבעשרת הימים האחרונים מימשה כמה עשרות אלפי מניות של מניות קליקסופטוור. האחרונה נסחרת לפי שווי של 261 מיליון דולר - עלייה של 54% בשנה האחרונה.

ואכן, בעשרת ימי המסחר האחרונים רכבה מניית קליקסופטוור על רכבת הרים. לפני שבועיים נפלה למחיר שפל חצי שנתי של 7.43 דולר, ואז טיפסה חזרה למחיר של 9.26 דולר (תיקון כלפי מעלה של 25%), עד שנעצרה ביום שישי האחרון על מחיר של 8.44 דולר. מהשיא הקודם שאליו נסקה המניה במאי האחרון, 10.7 דולר, איבדה קליקסופטוור 21%.

כך או אחרת, ייתכן מאוד שחשיפת סורוס כבעל עניין בחברה תסייע למניית קליקסופטוור לשמור על רמתה הנוכחית או להתעלות עליה. סורוס, לצד וורן באפט, נחשב לאחד מהמשקיעים הגדולים בוול סטריט, ולא מעט משקיעים קטנים יותר נוהגים לחקות את מהלכיו. הקרן שבבעלותו, שמוגדרת כקרן גידור, מנהלת החזקות אקוויטי בשווי כולל של 7.1 מיליארד דולר ומושקעת ב-587 מניות שונות.

מלבד סורוס, בעלי המניות הגדולים בקליקסופטוור הם משה בן בסט, מייסד ומנכ"ל החברה (12.4%); ניקולאס פיירוול (7%); וקרנות פידליטי (9.6%).

קליקסופטוור , כאמור, אינה החברה הישראלית היחידה שנכללת בפורטפוליו של הקרן של סורוס. מבדיקת "גלובס" עולה כי מלבד קומברס (החזקה של 6.7%), יש לקרן החזקות שוליות ב-SodaStream, ורינט, אמדוקס ואפילו טבע.