דלק נדל"ן מפסיקה את תשלומי הריבית לכל נושיה

המהלך מגיע בעקבות החלטת מחזיקי האג"ח של החברה שלא לדחות מועד תשלום הקרן למחזיקי אג"ח כ"ה ב-3 שבועות ■ החברה: נקיים מגעים עם נציגויות מחזיקי האג"ח כדי להשיג הדחייה ■ החברה מתכוונת לעדכן בקרוב על המגעים להעברת השליטה לקרן האמריקנית

דלק נדל"ן מפסיקה את תשלומי הריבית לכל נושיה. כך הודיעה היום (ג') החברה בדיווח לבורסה. זאת, בעקבות החלטת מחזיקי האג"ח של החברה שלא לדחות מועד תשלום הקרן למחזיקי אג"ח כ"ה ב-3 שבועות, החלטה שהתקבלה באסיפת מחזיקי האג"ח ואשר עליה הוציאה החברה דיווח מיידי שלשום. דלק נדל"ן מנוהלת על ידי ערן מיטל ונמצאת בשליטה יצחק תשובה.

"רוב (קרוב ל-60%) מחזיקי אגרות החוב שהשתתפו באסיפה תמכו בדחייה טכנית קצרה של מועד תשלום הקרן למחזיקי אג"ח כ"ה", נכתב בדיווח של דלק נדל"ן. מדובר בתשלום קרן בהיקף של יותר כ-390 מיליון שקל. "מאחר ומיעוט מחזיקי אג"ח גרם לכך שהצעה לדחייה טכנית קצרה של 3 שבועות בתשלום הקרן לא התקבלה ברוב של 75%, דירקטוריון החברה הסמיך את ההנהלה לנהל מגעים בימים הקרובים עם הנציגויות השונות של מחזיקי האג"ח בקשר עם בקשת החברה לדחיית תשלומים לתקופה קצרה".

הפסקת תשלומי הריביות היא כורח עבור דלק נדל"ן, כיוון שבעקבות האי-אישור באסיפה נוצר מצב שבו אם החברה תעביר תשלומי ריביות לנושה כלשהו, עלול להיווצר מצב של העדפת נושים.

ב-14 באוגוסט הודיעה דלק נדל"ן על מגעים למכירת החזקת תשובה בדלק נדל"ן לקרן אמריקנית תמורת הלוואה של 500 מיליון שקל שתועבר לחברה. בכך, תשובה למעשה מוותר על השליטה שלו בחברה. דלק נדל"ן מעדכנת היום כי הדירקטוריון הנחה את ההנהלה לקבל עדכונים ברורים יותר על התקדמות המגעים מול הקרן הזרה ולהוציא על כך דיווח מיידי למשקיעים, ככל הנראה מתוך אמונה שהדבר יסייע לחברה במו"מ מול מחזיקי האג"ח. הקרן הזרה מקיימת בימים אלה בדיקת נאותות לדלק נדל"ן.

דלק נדל"ן נמצאת בגירעון כבד בהון העצמי של כ-1.25 מיליארד שקל - פועל יוצא של רכישות ענק ממונפות שביצעה בשוקי הנדל"ן של אירופה וצפון אמריקה באמצע העשור הקודם. היקף החוב למחזיקי האג"ח של החברה - הפועלת כיום באמצעות החברות DGRE (בחו"ל) ואלעד מגורים (בישראל) - עומד על 2.1 מיליארד שקל (מסך חוב של כ-15 מיליארד שקל במאוחד). החברה חייבת למחזיקי אג"ח כ"ה סכום כולל של 570 מיליון שקל בשנים 2011-2012.