מהפכה בהגדרות פרטיות של פייסבוק; מיישרת קו עם גוגל +

פייסבוק הודיעה על שינויים משמעותיים בהגדרות הפרטיות, כשרובן לטובת המשתמש ■ בין השיפורים: הוספת מעגלים חברתיים כמו בגוגל פלוס, וגם הצורך באישור לתיוג תמונות ■ מבטלת את ה-Places

פייסבוק הודיעה אמש (ג') על שורה של עדכונים בהגדרות הפרטיות של הרשת החברתית, כשבניגוד לפעמים הקודמות - הפעם נראה שהרוב דווקא לטובת המשתמש. שינוי ההגדרות מיישר קו עם אחד היתרונות הגדולים ברשת החברתית המתחרה של גוגל, גוגל פלוס - היכולת לצמצם את היקף החשיפה של המשתמש ברחבי הרשת החברתית ולשלוט יותר על הנעשה בנתונים שלו.

אחד הפיצ'רים המרכזיים בגוגל פלוס הוא נושא המעגלים החברתיים. אמנם פייסבוק הציגה כבר לפני חודשים לא מעטים יכולת דומה של שיוך חברים לפי קבוצות, אך הפשטות בצירוף חברים למעגלים חברתיים בגוגל פלוס, וביכולת לפרסם פוסט רק לאותו מעגל חברים נבחר זכתה לשבחים.

לפייסבוק לקח חודשיים להבין את העניין ולהכניס שינויים דומים גם אצלה. כך, יוכל המשתמש באמצעות כפתור פשוט לשנות את הגדרות רמת החשיפה של כל פרט בפרופיל שלו - החל מעיר המגורים ועד אלבום תמונות ספציפי - לפי חשיפה ציבורית, רק לחברים או התאמה אישית שכולל קבוצות חברים שונות (בדומה למעגלים בגוגל פלוס). כפתור רמת החשיפה ישולב גם בשדה הכנסת פוסט או תמונה חדשים ויאפשר לשלוט בקלות בהגדרות.

בקרה נרחבת על תיוגים

שינוי מהותי נוסף הוא יכולת בקרה מוגברת על תיוגים של תמונות. אם עד כה חברים יכלו לתייג את המשתמש והתמונות היו עולות ישירות לפרופיל האישי שלו, כעת יידרש אישור של המתויג לפני שהתיוג מופיע. אבל אליה וקוץ בה - פייסבוק פתחה את האפשרות לתייג גם גולשים שאינם חברים ישירים של המשתמש. אם כי, כאמור, התיוג עצמו לא מופיע עד שהוא לא מאושר על ידי אותו גולש.

שינוי נוסף בנוגע לתיוג תמונות הוא היכולת לשלוט ולאשר כל תיוג שנעשה על גבי תמונות שהמשתמש העלה בעצמו. מי שיבחר שלא לאשר את התיוג יוכל לבחור בין הסרת התיוג, בקשה להסרת התמונה עצמה או חסימת המשתמש שתייג את התמונה.

שינוי נוסף שפייסבוק הכניסה ויישרה בו קו עם גוגל פלוס הוא היכולת לראות את הפרופיל האישי דרך העיניים של משתמשים אחרים ברשת החברתית. היתרון במקרה הזה הוא היכולת להבין אילו נתונים נחשפים באופן פומבי ואילו חברים יכולים לראות תמונות מסוימות או פרטים אישיים אחרים.

משאירה את הבמה לפורסקוור

במקביל, הודיעה פייסבוק כי היא נוטשת את שירות הצ'ק אין שלה, Places, ותאפשר להטמיע עדכונים על מיקומים ישירות דרך העלאת פוסטים וציון המיקום (בטקסט או באמצעות בחירת המיקום במפה). החלטה זו משחקת לטובת פורסקוור, שתישאר השחקנית הדומיננטית ביותר בתחום הצ'ק אין והשירותים מבוססי המיקום.