"קולגה העתיק כתב תביעה - ופגע בזכויות היוצרים שלנו"

2 עורכי דין הגישו תביעה ■ עורך-הדין הנתבע טוען: "לא העתקתי, ובכל מקרה כתב התביעה לא מוגן בזכויות יוצרים, כי הוא סטנדרטי"

"עו"ד טל זהבי, העתיק 'אחד לאחד' כתב תביעה שהגשנו ב-2008, בשמו של המנתח הפלסטי הנודע ד"ר רוני מוסקונה, ובכך פגע בזכויות היוצרים הכלכליות והמוסריות שלנו"; כך טוענים עוה"ד טל יצחק רון ועו"ד רונן שיין בתביעה בסך 200 אלף שקל, שהגישו השבוע ביום ב' נגד עו"ד זהבי לבית המשפט המחוזי ב"א והגיעה לידי "גלובס".

עו"ד רון הוא בעלים של משרד עו"ד, המתמחה בתחום הקניין הרוחני, ההיי-טק והמשפט המסחרי. במרוצת 2008 חבר עו"ד רון לעו"ד שיין, כדי לייצג את ד"ר מוסקונה בתביעה נגד קופ"ח כללית ומכון "פרופורציה פי. אם סי", בטענה לפגיעה בפרטיותו ובקניינו של מוסקונה. תביעתו של מוסקונה מתנהלת בימים אלה במחוזי בת"א. לדברי עוה"ד רון ושיין, "לשם ייצוגו של מוסקונה שקדו התובעים וכתבו כתב תביעה, פרי יצירתם המקורית כישרונם וניסיונם בתחום, כאשר עיקר כתב התביעה מבוסס על תזה, שכתב עו"ד שיין במהלך לימודי התואר השני במשפטים באוניברסיטה, שעסקה ב'מפתוח סימני מסחר במנועי חיפוש באינטרנט'".

לטענת התובעים, במאי השנה גילו לתדהמתם כי עו"ד זהבי, המתמחה בנזיקין וביטוח, הגיש לבית משפט השלום בת"א תביעה שבה "ביצע העתקה כמעט שלמה של היצירה המקורית, תוך שינוי הפרטים המחויבים בלבד". לדבריהם, עו"ד זהבי הגיש לבית המשפט את כתב התביעה המועתק, תוך שהוא מציג בפני לקוחו כאילו מדובר ביצירה פרי עטו וכישרונו, ותוך שחסך לעצמו שעות עבודה, מחקר ולימוד רבות. "מבט חטוף בכתבי התביעה (המקורי והמועתק) מביא למסקנה כי כתב התביעה הועתק מילה במילה על-ידי הנתבע", נטען באמצעות עוה"ד תומר אפלדורף וזיו פרי ממשרד אפלדורף ושות'. להוכחת טענותיהם הקשות נגד עו"ד זהבי, צירפו התובעים את כתבי התביעה - המקורי וזה והמועתק לכאורה - לתביעתם הנוכחית. התובעים מציינים כי הם פנו בכתב לעו"ד זהבי וביקשו את תגובתו, אך הוא נמנע מלענות באופן ענייני לפנייתם.

"כתב טענות סטנדרטי"

עו"ד אלי הלם, המייצג את עו"ד זהבי, מסר בתגובה כי "כתב התביעה שהגיש זהבי לא מהווה העתק של כתב תביעה אחר, אך בכל מקרה כתב התביעה שהגישו רון ושיין לא מוגן בזכויות יוצרים, הואיל ומדובר בכתב טענות סטנדרטי". בנוסף, מסר עו"ד הלם כי "סכומי התביעה של רון ושיין מוגזמים, ואין כל קשר בין הנזק הנטען לבין הסכומים המבוקשים. כמו כן, כתב התביעה שהוא מקור הסכסוך, לא הוגש לבסוף במתכונתו הראשונה לביהמ"ש. אנחנו מעריכים שהתביעה תידחה ושלא ייקבעו פיצויים".