שוד בנק אלים בת"א: המאבטח ירה ושדד 300 אלף שקל

עובדי הסניף אמרו לחוקרי המשטרה כי השודד הכיר את כל סידורי האבטחה בבנק

עובדת סניף בנק ירושלים ברחוב אחד העם בתל אביב נפצעה היום באורח קל לאחר שמאבטח הסניף ירה לעברה ושדד ממנה סכום של כ-300 אלף שקל. מחקירה ראשונית של המקרה, עולה כי המאבטח תכנן באופן יסודי את השוד. מיד לאחר האירוע החלה משטרת ת"א במצוד אחר השודד הנמלט.

המאבטח, שהועסק בחברת מיקוד, הגיע לסניף בשעה 7:30 הבוקר. הוא פנה לכספרית כששמע את הזמזם המלווה את פתיחת הכספת ודרש ממנה למסור לו את הכסף. הכספרית, שהכירה את המאבטח, ענתה לו: "אתה צוחק, מספיק עם השטויות".

בתגובה שלף המאבטח את האקדח שלו ואמר, "אני רציני, תביאי לי את הכסף". לאחר מכן הוא ירה פעם אחת לעבר שמשת הזכוכית שמאחוריה ישבה הכספרית. את הכסף שקיבל ממנה הוא הכניס לתיק שהיה עמו ונמלט מהמקום. עדי ראייה ברחוב אחד העם מסרו כי החשוד עזב את המקום על גבי אופנוע.

עובדי הסניף אמרו לחוקרי המשטרה כי השודד הכיר את כל סידורי האבטחה בבנק.

בסניף הופתעו

העובדים סיפרו עוד כי החשוד, בן 49, עבד בסניף כמאבטח בחצי השנה האחרונה.

חלק מהעובדים סיפרו שהופתעו מאוד מהאירוע. צוות של מד"א העניק טיפול ראשוני לעובדת הבנק שנפצעה מהרסיסים. המשטרה המשיכה בסריקות אחר החשוד באזור מרכז תל אביב במשך רוב שעות הצהריים, והחוקרים הביעו חשש שהחשוד ינסה להימלט מהארץ עם הכסף.

האירוע הבוקר מצטרף לשוד בנק אלים שהתרחש בשבוע שעבר בבאר יעקב ונגמר באסון כבד: יניב אנגלר, מאבטח של סניף בנק הפועלים, נורה בפלג גופו התחתון בעת שניסה למנוע משודד שתקף אותו לבצע את זממו. אנגלר נפצע אנושות וצוות מד"א שהגיע למקום לא הצליח לבצע בו פעולות החייאה ונאלץ לקבוע את מותו.