יצחק תשובה יזרים 36 מיליון שקל ערבות לדלק נדל"ן

בעל השליטה בדלק נדל"ן נענה לבקשת חלק ממחזיקי האג"ח של החברה להזרים כסף כערבות לתשלום החוב כתנאי לאישור דחייה של התשלומים

יצחק תשובה יזרים 36 מיליון שקל לדלק נדל"ן כערבויות למחזיקי אג"ח מסדרה כ"ה של החברה. בכך, בעל השליטה בדלק נדל"ן, שמוכר את החזקותיו בחברה לקרן השקעות אמריקנית תמורת הלוואה של חצי מיליארד שקל, נענה לדרישת חלק ממחזיקי האג"ח שלא הסכימו לאשר לחברה דחייה של תשלום החוב אם תשובה לא יזרים כסף מיידית. תשובה עשוי להעביר גם ערבות נוספת למחזיקי האג"ח הארוכות. גורמים בחברה אישרו את הידיעה.

אמש נחתם הסכם בין יצחק תשובה באמצעות נציגו עידן וולס ומנכ"ל דלק נדל"ן ערן מיטל לבין נציגות מחזיקי אג"ח כ"ה, לפיו הסכימו מחזיקי האג"ח הקצרות לדחיית תשלום הקרן עד תחילת חודש ינואר 2012. במהלך התקופה, ינסו הצדדים להגיע למתווה של פריסת חובות או להכנסה של משקיע לחברה.

דחיית התשלום תאפשר את תשלום הריבית לאג"ח כ"ה ולכלל נושיה של החברה.

נזכיר, כי במסגרת העסקה להעברת השליטה בדלק נדל"ן לקרן האמריקנית, הוסכם כי יפעלו לגיבוש מתווה מקובל ומוסכם לפירעון החוב של החברה, כאשר מתווה מוסכם לא יכלול הפחתה של קרן החוב למחזיקי האג"ח של החברה אך עשוי לכלול דחייה בהסכמה של מועדי הפירעון ודיון בגובה הריבית - שכאמור לא הוסכם עדיין.

בשבוע שעבר נודע כי דלק נדל"ן מפסיקה את תשלומי הריבית לכל נושיה בעקבות החלטת מחזיקי האג"ח של החברה שלא לדחות מועד תשלום הקרן למחזיקי אג"ח כ"ה ב-3 שבועות. מדובר בתשלום קרן בהיקף של יותר כ-390 מיליון שקל. החברה מסרה כי ההנהלה תנהל מגעים עם הנציגויות השונות של מחזיקי האג"ח ותוסיף לבקש דחייה של התשלומים לתקופה קצרה.