נמשכת ההשתלטות הקטארית על הספורט העולמי

אחרי שרכשה את פריס סן-ז'רמן ואת זכויות הנדל"ן של הכפר האולימפי בלונדון, רשות ההשקעות הקטארית (QIA) במו"מ גם על קניית הזכויות למסלול הפורמולה 1 בסילברסטון

האם זרוע ההשקעות של ממשלת קטאר תרחיב את מעגלי ההשקעה שלה בספורט העולמי? העיתון הבריטי "אינדיפנדנט" מפרסם כי רשות ההשקעות הקטארית (QIA) במו"מ לרכישת הזכויות על הפעלת מסלול המירוצים בסילברסטון, אנגליה.

"מועדון הנהגים הבריטי" (BRDC), שמחזיק כיום במסלול, צפוי להחכיר אותו לקטארים בהסכם ל-150 שנה, שעלותו עשויה להגיע עד ל-250 מיליון ליש"ט. ה-BRDC היא חברה פרטית שנמצאת בבעלות של יותר מ-850 אנשים שונים, ביניהם נהגי הפורמולה 1 לואיס המילטון וג'נסון באטון.

השתלטות על המסלול בסילברסטון תמשיך את הפעילות העסקית הענפה של קטאר בספורט העולמי. מוקדם יותר הקיץ, QIA, בשיתוף עם חברת הבנייה הבריטית Delancey, רכשו את הזכויות על שטחי הנדל"ן של הכפר האולימפי שנבנה בימים אלו בלונדון, לקראת המשחקים האולימפיים שייערכו בבירה האנגלית בקיץ הבא. סכום העסקה עומד על 557 מיליון ליש"ט.

אותה QIA עלתה לכותרות הקיץ גם לאחר שרכשה את קבוצת הכדורגל הצרפתית פריס סן-ז'רמן, והספיקה במהלך חלון ההעברות לבצע מסע רכש מטורף, במסגרתו הצטרפו למועדון שחקנים חדשים בסכום כולל של קרוב ל-90 מיליון אירו.