מגדילים בחינם

המצעד: צ'ט משודרג, שירותי מיקום משוכללים, סימס בתלבושת חברתית ותחרות מפתחים

1. להגדיל בחינם

פייסבוק לא מפסיקה לחדש. בעקבות ביקורות גולשים על תצוגת התמונות באלבומים, השיקה הרשת החברתית שיפור בתחום. השינוי, שייחשף למשתמשים בימים הקרובים, יציג תמונות ברזולוציה גבוהה יותר (720*960 פיקסלים), כאשר זמן הטעינה יהיה מהיר פי שניים. נוסף על כך, שטחה של חלונית התצוגה יהיה גדול יותר, כשהמסגרת השחורה תוחלף ברקע לבן. בהתאם לשינוי הזה, הפוקוס העיקרי יהיה על התמונה - ולא על הרקע. יש לציין כי השינויים הללו יחולו באופן אוטומטי גם על תמונות שכבר הועלו על ידי משתמשים לאתר.

2. סימס בפייסבוק

זוכרים את Sims - משחק המחשב הממכר של אלקטרוניקס ארטס (EA)? ובכן, עכשיו לו גם גרסת פייסבוק - The Sims Social. בדומה למשחק המקורי, משתמשי פייסבוק יכולים ליצור לעצמם דמות אווטאר (Sim), ולהתחיל לדאוג לכל צרכיה: הפיזיים (כגון שינה או אוכל) והרוחניים (למשל נגינה על גיטרה).

בדומה לכל אפליקציית פייסבוק, גם בזו תוכלו לשתף את החברים שלכם וליצור אינטראקציות חברתיות עם משתמשי סימס אחרים, כאשר כל אינטראקציה או מילוי משימה יקנו לכם נקודות וירטואליות שאיתן תוכלו לשדרג את הדמות ולהתקדם במשחק. האפליקציה הצליחה לצבור 20 מיליון משתמשים בקירוב תוך שבוע.

3. אילנות דיגיטליים

הסטארט-אפ הישראלי My Heritage, שמאפשר למשתמשים לבנות עצי משפחה דיגיטליים, השיק את ה-API (ממשק תכנות) שלו, שיאפשר למפתחים חיצוניים לפתח אפליקציות המתממשקות עם השירות של החברה. הצעד הזה מלווה בתחרות מפתחים, שתושק ב-1 בספטמבר ותעניק פרס בסך 10,000 דולר למפתח שיציג את האפליקציה המקורית ביותר. את My Heritage, שנחשבת להצלחה, הקים גלעד יפת.

4. לשדרג את הצ'ט

גם לכם נשבר משירות הצ'ט העמוס באגים של פייסבוק? אם כן, fTalk היא בדיוק בשבילכם. לאחר התקנת האפליקציה השולחנית והתממשקות עם פייסבוק, השירות החדש יתריע בפניכם בכל פעם שחבר שלכם נמצא און-ליין בפייסבוק (גם כשאינכם נמצאים בעמוד הפייסבוק), ויבצע בעבורכם הבחנה ברורה בין החברים שלכם אשר מחוברים באותו הרגע לצ'ט של פייסבוק, לבין אלו שלא. השירות, שמוצע בחינם, מאפשר לעדכן את הסטטוס מהאפליקציה (מבלי לבקר בפייסבוק), לצפות בפרופילים של חברים ולשלוח להם הודעות פרטיות לחברים.

5. שאלה לוקלית

הסטארט-אפ הלוהט Quora, שמציע פלטפורמת שאלות ותשובות, צפוי להשיק בימים הקרובים פיצ'ר חדש שיהיה מבוסס על מיקום המשתמשים. הפיצ'ר הזה יאפשר למשתמשים שיגלשו ממכשיר הסלולרי שלהם להוסיף עדכון מיקום בנושאים שבהם זה רלוונטי. עדכון המיקום הזה ייחשף על גבי מפה (על בסיס המפות של גוגל) מול משתמשים שיתעניינו באותו נושא.