פישר: "מקווה שהפוליטיקאים יקשיבו ויחלו לסייע לכלכלה"

מומחים פיננסים ב'פד', בקרן המטבע וב-OECD: "על הפוליטיקאים לנער עצמם מאינטריגטות ולפעול למען הכלכלה" ■ מנכ"ל ה-OECD: "נראה שלא מסכימים אפילו על איזה יום היום"

כלכלנים בכירים בפדרל ריזרב בארה"ב, וכן בקרן המטבע הבינלאומית (IMF) ובארגון ה-OECD, קוראים היום (ב') לפוליטיקאים ברחבי העולם לנער מעצמם את האינטריגות, ולהידרש לאתגרים הפיננסים הניצבים בפני הכלכלה העולמית.

כלכלנים ברחבי העולם קוראים לפוליטיקאים להתעלם מגחמותיהם, ומזהירים כי עשיית מעשה עשוייה להוביל את ההאטה בכלכלה העולמית ומשבר החוב באירופה להיהפך למשבר עמוק יותר.

"על הפוליטיקאים לפעול עכשיו ומיד", הזהירה יו"ר קרן המטבע הבינלאומית כריסטין לגארד. גם נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, הצטרף לקריאתה לפוליטיקאים לפעול, לפני שיהיה מאוחר מדי: "אני מקווה שהם יקשיבו", אמר פישר.

"ממשלות העולם לא חוות כרגע תקופה מזהירה במיוחד, יש לומר. לא בארה"ב ולא באירופה", ציין אנחל גוריה, מזכ"ל ארגון ה-OECD. "זה מה שעולה מהדיונים בתקופה האחרונה. נראה שאי-אפשר להגיע להסכמה אפילו על איזה יום היום".

קריאות אלו באות לאחר שבתקופה האחרונה, עמדו המאבקים הפוליטיים בקדמת הבמה של הכלכלה העולמית: בארה"ב, אי-ההסכמה בין הרפובליקנים לדמוקרטים על העלאת תקרת החוב, כמעט והובילה את הממשלה להכריז על חדלות פירעון של הכלכלה הגדולה בעולם. באירופה, מנגד, נאבקים הפוליטיקאים לגבי אופן הסיוע לכלכלות הפריפריה, מה שמקשה על הטיפול במשבר החובות הריבוניים ביבשת.