הפאניקה מתפוגגת: תשואות אג"ח ממשלת ארה"ב בעלייה

המשקיעים, כך מסתבר, קונים את הראלי הנוכחי ולוקחים סיכונים מחוץ לשוק האג"ח ■ התשואות על האג"ח ל-10 שנים בארה"ב כבר ברמה של 2.3% ■ רק בשבוע שעבר, נזכיר, הגיעו התשואות לשפל כל הזמנים - 1.9%

לתשומת לב המשקיעים: בשקט-בשקט, מחירי אגרות החוב הממשלתיות בארה"ב יורדים בימים האחרונים. וכך, לאחר שבשבוע שעבר ירדו התשואות על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים לשפל כל הזמנים, חזרו התשואות לעלות היום (ב') וחצו את רף ה-2.3%, מה שמעיד על התמתנות החששות בקרב המשקיעים - שעד לפני שבוע היו שרויים בפאניקה מפני מיתון נוסף.

תשואת האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים חצו במהלך היום את רף ה-2.3%, כאמור, כאשר התשואה על האג"ח בארה"ב ל-30 שנה עלתה ל-3.63%, והתשואה על האג"ח לשנתיים עלתה ל-0.21%.

העלייה בתשואות מעידה על כך שהמשקיעים מאמינים לראלי בשוקי המניות בארה"ב וכן באירופה ובאסיה, מתפתים יותר לסיכונים מחוץ לאג"ח הממשלתיות - שעדיין נחשבות לנכס בטוח וסולידי - ולמעשה, מתמחרים פחות סיכוי למיתון.

אגרות החוב הממשלתיות של ארה"ב, נזכיר, נחשבות לנכס בטוח ולפיכך ההתבצרות בהן - בדומה לזו שהתרחשה בשבועות האחרונים - מעידה על פחד של המשקיעים מכניסה למיתון והמשך ירידות חדות בשווקים. תהליך הגיוני, לאור החשש המתגבר ממיתון כפול בארה"ב ברקע המשבר התקציבי והורדת דירוג האשראי של ארה"ב, יחד עם החרפת משבר החובות הריבוניים באירופה - שלוו בהורדת תחזיות הצמיחה על ידי גופי השקעות נחשבים.

אולם, נראה כי לאחר נאומו של יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי, ביום ו', אשר חיזק את אמון המשקיעים באיתנות הכלכלה ולאחר פרסום נתוני מאקרו חיוביים היום - התואמים את תחזיותיו של ברננקי כי הכלכלה האמריקנית תחווה האצה בצמיחה במחצית השנייה של השנה - מתגבר אמון המשקיעים בשוק המניות, והם מבכרים לחפש הזדמנויות השקעה מחוץ לשוק האג"ח.