סיטיגרופ: "אין סיכוי שפישר יוריד את הריבית כל עוד אין מיתון"

כלכלני סיטיגרופ אינם סבורים כי תהיה הורדת ריבית בישראל בתקופה הקרובה: "כל עוד אין סיכון למיתון, המשק יצטרך להתרגל לריבית ללא שינוי לעוד זמן רב"

לאחר הודעת בנק ישראל לפייה הריבית לחודש ספטמבר נותרה ללא שינוי בסיטיגרופ סבורים כי בנק ישראל לא יוריד את הריבית בהמשך השנה. בסיטיגרופ מגיבים היום (ב') להודעת הריבית ובניגוד להערכות הרווחות בשוק, הכלכלנים אינם סבורים כי תהיה הורדת ריבית "הורדת הריבית עלולה לגרום להעלות את האינפלציה מעל תחום היעד בשנה הבאה", מעריכים בסיטיגרופ.

"הורדת ריבית בישראל היא תרחיש סביר רק במקרה בו המשק הישראלי יהיה על סף סיכון של מיתון", מעריכים. כל עוד אין סיכון למיתון המשק הישראלי יצטרך להתרגל למצב של ריבית המוחזקת ללא שינוי לעוד זמן רב.

בהודעת הריבית אתמול ניתן היה למצוא רמז על הורדות ריבית בחודשים הקרובים, הרמזים להורדות ריבית ישתרבבו להם בהשמטת המשפט בחוזר ונשנה בהודעות הריבית - "בנק ישראל חתר להגיע לרמת ריבית "נורמלית" במשק". משמעות ההשמטה היא כי קיימת סבירות שרמת הריבית הנוכחית מתאימה למצב הנוכחי של השווקים ושל המשק הישראלי. בנוסף, הבנק לא הוסיף תוואי להעלאות ריבית לעתיד והעריך כי הריבית תעמוד על 3.3% גם בעוד שנה - מה שמרמז כי נפתחה דלת אף להורדות ריבית בחודשים הקרובים בהתאם להתפתחויות הכלכליות בישראל ובעולם.

בסיטיגרופ מעריכים כי בנק ישראל ככל הנראה יותיר את הריבית ללא שינוי זמן רב. "בנק ישראל לא ימהר להוריד את הריבית על רקע היחלשות השקל, התמתנות הצמיחה במשק ועל רקע העובדה כי הריבית הריאלית היא מימלא נמוכה", מעריכים בבנק ההשקעות.