פנינה רוזנבלום: "ענבל אור רימתה אותי בעסקת הבית בר"ג"

פנינה רוזנבלום הגישה כתב הגנה לתביעת פיצויים של ענבל אור בגין ביטול עסקת רכישת הבית בר"ג ■ רוזנבלום: "אור מבקשת לגזול את 'כבשת הרש'; היא גרמה לי נזקים כספיים עצומים"

"לא די בכך שענבל אור הובילה את פנינה רוזנבלום משך חודשים ארוכים בכחש להאמין כי בכוונתה לממש את זכות האופציה ולרכוש את ביתה - כעת היא מבקשת גם לגזול מרוזנבלום את 'כבשת הרש' (קרי, דמי האופציה), שאין בהם כדי לפצות את רוזנבלום על הנזקים הכספיים העצומים שגרמה לה אור".

כך טוענת פנינה רוזנבלום בכתב ההגנה שהגישה בתגובה לתביעה של ענבל אור לקבל לידיה מרוזנבלום את דמי האופציה בסך חצי מיליון שקל, וכן לפצות אותה על נזקים שנגרמו לה מביטול עסקת הבית ברחוב שרת 31 ברמת-גן.

באמצעות עורכי הדין ברוריה לקנר וחגי כהן ממשרד בן-שחר, לקנר ושות', טוענת רוזנבלום כי כישלונה החרוץ של ענבל אור בשיווק הפרויקט היומרני שהתכוונה להקים, כמו גם היעדר יכולתה הכלכלית לרכוש את המקרקעין מאמצעיה, הם אלה שגרמו לאור שלא לממש את זכות האופציה לרכישת הבית.

רוזנבלום גם טוענת בעתירה ששוק הנדל"ן הידרדר ולפיכך היא החמיצה הזדמנות למכור את הקרקע במחירי שיא: "העובדה שבפרק הזמן שבין חתימת הסכם האופציה - פברואר 2011 - ועד היום הידרדר שוק הנדל"ן בארץ והגיע לשפל שלא ידענו כמותו שנים, באופן שהזדמנות המשיבה למכירת המקרקעין במחירי השיא של חודש פברואר 2011 הוחמצה לבלי שוב!".

לדברי רוזנבלום, בקשת ענבל אור מהווה "ניסיון נפסד" לעשות שימוש בהערת אזהרה שנרשמה לטובתה על מקרקעין שבבעלותה, אשר הזכות לרישומה פקע (משלא מומשה זכות האופציה), ולהפכה ל"מכבש לחצים" פסול על רוזנבלום, על מנת שתיכנע לדרישותיה של אור, ללא כל צדק.

עוד טוענת רוזנבלום בתשובתה כי התביעה שהגישה ענבל אור היא תביעת-סרק להחזר דמי אופציה ולקבלת "פיצוי מוסכם", על אף שזכות האופציה הוקנתה לה במלואה, ועל אף שבחרה שלא לממש את האופציה, לאחר שכשלה במציאת רוכשים פוטנציאליים לפרויקט.

"בתביעתה הכספית להחזר דמי האופציה ובבקשתה להותיר את רישום הערת האזהרה על כנה, מבקשת אור בפועל להתעשר פעמיים על חשבונה של רוזנבלום", טוענת רוזנבלום. "גם לקבל את זכות האופציה 'חינם אין כסף' וגם לקבל לידה סכום כסף נוסף כפיצוי מוסכם, בטענה המופרכת כי רוזנבלום הפרה כביכול את חובתה להחזר דמי האופציה - וכל זאת תוך החזקת המקרקעין כ'בני-ערובה' בידיה".