מחממים מנועים לקראת שבת: רופאים מתמחים מפגינים בת"א

הרופאים מפגינים במחאה על ההסכם שנחתם בשבוע שעבר בין הההסתדרות הרפואית לבין האוצר ■ מוקדם יותר היום הפגינו מאות הורים ברחבת מוזיאון תל אביב

המחאה גוברת לקראת "הפגנת המיליון" בשבת: רופאים מתמחים מפגינים בשעה זו ברחבת הסינמטק בתל אביב, במחאה על ההסכם שנחתם בשבוע שעבר בין הההסתדרות הרפואית לבין האוצר, והביא לסיום שביתת הרופאים הגדולה.

מוקדם יותר הערב, הפגינו מאות הורים ברחבת מוזיאון תל אביב, במחאה על יוקר המחיה בישראל. במרכז ההפגנה, חתמו הורים על צ'קים, עם המחיר אותו הם משלמים כל חודש על חינוך ילדיהם.

אחד המשתתפים הבולטים בהפגנת העגלות בתל אביב היה היוצר יהונתן גפן, שאמר כי "אני בעד המחאה הזו ומקווה שתמשיך להיות שקטה מתמשכת, זוהי מלחמת התשה. בימים האחרונים אני שומע בעיקר דיווחים על הנעשה בדרום. העם דורש צדק חברתי אבל מקבל דיווחים על ביטחון", אמר גפן.

"מחאת העגלות היא המחאה הכי חשובה כרגע כי היא מחאה של אמהות", ציין גפן. "אני לא רוצה שישתיקו אותנו בגלל שאלות של ביטחון. ההפגנה הזו חשובה מאין כמוה, כי רק בעולם השלישי ההורים יותר עשירים מהילדים שלהם".

גפן מעיד על עצמו באופן אישי ומודה שהמחאה הזו נוגעת לחיי היומיום שלו. לדבריו, "אל תשכחו שהיד שמטלטלת את העריסה היא היד שמנענעת את העולם. שורשי המחאה הזו הם תום ונאיביות, ואני מקווה שההנהגה לא תחבל בזה".

המארגנים נושאים עיניים ל"הפגנת המיליון" בשבת הקרובה

אחרי המיעוט היחסי בכמות המפגינים בשבת האחרונה לעומת השבתות שלפניה, המארגנים נושאים עיניים כבר לשבת הקרובה, בה הם מקווים להוציא מיליון אזרחים לרחובות ערי ישראל. מארגני ההפגנה הפיצו לאחרונה סרטון וידאו שמטרתו לגרום למיליון אזרחים לצאת ולהפגין, במסגרתו הם צילמו מאות בני אדם אוחזים בשלט עם הדרישה אותה הם מגדירים כ"דרישה פרטית לדרישה הכללית של כולם - צדק חברתי".

"בשבת הקרובה 3 בספטמבר, בשעה 21:00, מגיע השלב הבא במחאה הגדולה בתולדות המדינה: בתל אביב בכיכר המדינה, בירושלים, בחיפה ובבאר שבע ייצאו מאות אלפי ישראלים לדרוש צדק חברתי כאן ועכשיו", נכתב באתר המחאה. "בקיץ האחרון התרחש מהפך תודעתי עמוק בציבור הישראלי. מאות אלפי ישראליות וישראלים החלו לצאת לרחוב, להשמיע קול, להקשיב, להעמיק בסוגיות שהופכות את החיים בישראל לבלתי אפשריים ובלתי צודקים. מאות אלפי ישראלים הבינו שהשינוי הוא אפשרי ובכוחנו. הקול החדש הזה, שנזעק ונשמע ברחבי הארץ, לא הולך לשומקום. אף אחד לא הולך להשתיק אותו".