הנפט נפל בכ-10% בחודש - אך שטייניץ לא מוזיל את הבנזין

שר האוצר מתגאה בראיון לגלי צה"ל על ההורדה הצפויה של מרווח השיווק של חברות הדלק, אך ממעט לדבר על הקפצת מס הבלו ■ קורא לעוזי לנדאו לא להיכנע ללחצי חברות הדלק: "גם בזמן עבודת ועדת ששינסקי איימו והילכו עלינו אימים, אבל בסוף אף קידוח לא הופסק"

שר האוצר יובל שטייניץ משגר היום (ד') מסר ברור לשר התשתיות עוזי לנדאו וקורא לו לחתום על צו הוזלת מרווח השיווק של חברות הדלק, צו שאמור להוריד את מרווח השיווק ל-51 אגורות מ-70 אגורות לליטר, מה שיוזיל את מחירו של הדלק ב-19 אגורות לליטר.

"זה תהליך שהיה אמור להסתיים לפני 6 חודשים", אמר היום שטייניץ בראיון לגלי צה"ל. כאשר נשאל על ההעלאה הצפויה במחיר הדלק החודש, אמר: "הבנזין לא יתקייר בכלל. הוא יישאר פחות או יותר אותו דבר, אולי 2-3 אגורות לפה או לשם. אני מקווה שהשר עוזי לנדאו יצטרף אלי ויחתום על הצו להורדת מרווח השיווק".

כזכור, מחירו של הנפט נפל ביותר מ-10% החודש אך למרות זאת מחיר הדלק בישראל לא יוזל כיוון שהאוצר מתכוון להעלות את מס הבלו בכ-20 אגורות לליטר. בחודש הבא צפויה העלאה נוספת של מס הבלו ב-10 אגורות לליטר.

לנדאו אמר אתמול בראיון ל"גלובס" כי הוא לא יחתום באופן אוטומטי על צו הורדת מרווח השיווק ואמר: "אני לא חותמת גומי". הוא קשוב לטענות חברות הדלק שמאיימות לפטר עובדים מחשש לפגיעה ברווחיהן. שטייניץ התייחס לאיומי חברות הדלק ואמר כי אינו מתרגש מהאיומים, בדיוק כפי שלא התרגש מאיומי חברות חיפושי הנפט והגז בעת עבודתה של ועדת ששינסקי להעלאת המסים והתמלוגים.

"מאז המלצות ששינסקי אף קידוח לא הופסק אבל במשך שנה שלמה הילכו עלינו אימים שכולם יעזבו", אמר שר האוצר. "עמלת השיווק של חברות הדלק צריכה להיות 51 אגורות ואין שום סיבה להיכנע ללחץ של חברות הדלק ושל הלוביסטים. חברות הדלק צריכות להרוויח ולהרוויח יפה, אבל אם ועדה מקצועית קובעת שמרווח השיווק יעמוד על 51 אגורות - אין שום סיבה להיכנע ללחץ של חברות הדלק. זה הקו".