מובילי חרם הקוטג' בחרם חדש נגד שופרסל ומגה: "הסטודנטים הם ג. יפית של נוחי דנקנר; זה מרתיח"

שופרסל ומגה הודיעו על הוזלה של עשרות מוצרים ב-20% בעקבות איום החרם של הסטודנטים - אך לתקופה מוגבלת ■ מארגני חרם הקוטג' מכריזים על חרם על שופרסל ומגה עד אחרי החגים: "לא קונים אותנו ב-30 מוצרים" ■ צפו בסרטון: "שופרסל דיל עשו עלינו דיל קרוקודיל"

מובילי חרם הקוטג' תוקפים את הסיכום שאליו הגיעו הסטודנטים עם רשת שופרסל אתמול וטוענים: "הסטודנטים הפכו לג. יפית של שופרסל ונוחי דנקנר".

כזכור, אתמול (ג') הודיעה שופרסל כי תוזיל 30 מוצרים ב-20% לקראת החגים כדי להימנע מחרם הסטודנטים, והיום (ד') יצאה מגה בהודעה דומה.

בנוסף, מובילי חרם הקוטג' החליטו להוביל מהלך להחרמת הרשתות שופרסל ומגה עד לאחר החגים. הפעילים גם פתחו קבוצה חדשה בפייסבוק תחת השם: "לא קונים אותנו במבצע על 30 מוצרים - חרם על שופרסל ומגה עד לאחר החגים".

כאמור, אמש הודיעה שופרסל כי תוזיל סל של 30 מוצרי בסיס בשיעור של 20% לתקופה מוגבלת. בעקבות זאת הסירו הסטודנטים את האיום להחרים את הרשת למשך שבוע.

במקביל עלה ליו-טיוב סרטון שכותרתו: "שופרסל דיל עשו עלינו דיל קרוקודיל", שבו מסמן צחי אנצ'ל את מטרות המחאה.

"זה מרתיח", אומר ל"גלובס" יעקב לבי, ממובילי חרם הקוטג'. "במקום אגודות צרכניות נושכות יש לנו אגודות שיווק וקידום קרטלים. רן ליבנה (יו"ר אגודת הסטודנטים בתל-אביב - א.ח) פעיל במפלגת העבודה, ונראה שהוא חיפש הון פוליטי. אין לי דרך להבין את זה. זו טיפשות או אינטרסים זרים. אני אלמד עליו זכות שזה מגיע מחוסר מחשבה".

עוד אומר לבי: "נוחי דנקנר ישב אתנו לפני שבועיים. אמרנו לו שאנחנו דוחים את ההצעה הזאת בשתי ידיים. אם היה רוצה, היה מוריד מחירים כמו שהוא יכול להוריד. ועכשיו בא בן אדם ונותן לנוחי מוצא של כבוד מהסיפור הזה. גם בלי האיום בחרם הסטודנטים, זה מה שנוחי רצה לתת כפרסום לעצמו".

לבי טוען כי בפגישה שהם קיימו עם דנקנר וראשי שופרסל, הציעו האחרונים להוזיל 30-40 מוצרים: "ראינו שמדובר בתקציב מסוים שהקציבו לצורך העניין. אם נרצה 30 מוצרים - תהיה הוזלה מסוימת, ואם נרצה 40 מוצרים - זו תהיה הוזלה אחרת.

"הם הקציבו תקציב להוריד את כאב הראש ולהוריד את הצרכנים מהכתפיים ועטפו זאת כאילו אכפת להם מהצרכנים. אנחנו חיכינו לשמוע דברים חדשים, והם אמרו 'בואו נסגור דיל עם מישהו על גב הצרכנים'.

"הסטודנטים שיחקו לידיים של שופרסל. זה מה ששופרסל רצתה - מישהו שיעשה חרם ויותר קל לסגור אתו דילים, ומי שיסבול מהדיל של הסטודנטים זה הצרכנים. 30 מוצרים זה אולי סל קניות של סטודנט. בקנייה השבועית משפחה קונה 50-100 מוצרים".

לבי גם טוען כי שופרסל הייתה מוכנה להתחייב בפניהם להוזלה לתקופה של שנתיים לפחות, ואילו בסיכום עם הסטודנטים מדובר על זמן קצר: "זו פשוט בדיחה. זה יהיה שידור חוזר כמו שתנובה עשתה בקוטג' - הוזילה אותו וייקרה מוצרים אחרים".

בהתייחס לגישה של שופרסל שלפיה יש להוריד את המע"מ על מוצרי מזון, אומר לבי: "אמרתי לנוחי, אנחנו לא ניתן לכם את הפרס שהמדינה תוריד את המע"מ ואתם תיקחו אותו לכיס. הורדת המע"מ היא כסף ציבורי. אני מעדיף לשלם אותו למדינה ולא לכם. אתם אלה שצריכים להוריד מחירים, והפניית האצבע לממשלה היא בריחה מאחריות. נתבע את הורדת המע"מ - אבל אחרי שאתם תעשו מה שצריך לעשות, כי אתם העליתם מחירים. על פירות וירקות אין מע"מ, אז למה המחירים שם לא שפויים?".