18% מהגולשים בערוץ היו-טיוב של רה"מ נתניהו - ממצרים

הגולשים ממצרים נחשבים לפעילים מאד גם בעמודי הפייסבוק והטוויטר של נתניהו - כך עולה מסיכום פעילות המדיה החברתית של רה"מ ■ לעמוד הפייסבוק של נתניהו יש 17.4 אלף חברים

מצרים וערב הסעודית עוקבות מקרוב אחרי נתניהו: כ-18% מהגולשים שעוקבים אחר פעילות ערוץ היו-טיוב של ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיעים ממצרים, המדינה השנייה ברשימה אחרי ארה"ב עם 23.4% - כך עולה מסיכום השנה הראשונה להפעלת ערוצי המדיה החברתית שמפרסם היום (ד') משרד ראש הממשלה.

עוד עולה מהנתונים כי הגולשים מישראל נמצאים רק במקום השלישי ומהווים 15% מכלל הצופים, כשגולשים מערב הסעודית מהווים 11% מהגולשים.

בערוץ היו-טיוב של ראש הממשלה קיימים כ-100 סרטוני וידיאו, ועל-פי נתוני המשרד, הם זכו עד כה לכ-290 אלף צפיות, 20% מהם ממכשירים ניידים. הסרטון הנצפה ביותר בערוץ הוא ברכתו של נתניהו לחג הרמדאן השנה, שזכה לכ-80 אלף צפיות, כ-60% מהן ממדינות ערב.

הגולשים ממצרים נחשבים לפעילים מאוד גם בעמודי הפייסבוק והטוויטר של נתניהו, שהסטטוסים שם מוגשים לעיתים גם בערבית לצד עברית ואנגלית. לעמוד הפייסבוק של נתניהו יש 17.4 אלף חברים, כש-52% מהם הם גברים.

למעלה מ-10,000 גולשים עוקבים בטוויטר אחר החשבון של נתניהו, שאנשיו צייצו כ-770 פעמים בשנה האחרונה.

על-פי נתוני משרד ראש הממשלה ונתוני טוויטר אנליטיקס, ארה"ב מובילה באופן ניכר בכמות הגולשים שעוקבים אחר נתניהו, כשניו-יורק מובילה מבין המדינות השונות. ישראל נמצאת במקום השני, כשאחריה נמצאות מדינות נוספות כמו בריטניה, קנדה, גרמניה, מצרים וברזיל.

נתון מעניין נוסף מראה כי מרבית הגולשים שעוקבים אחר הפעילות החברתית של נתניהו הם מבוגרים, כשהקבוצה הבולטת ביותר היא בני 55-64. אמנם קבוצת גיל זו נחשבת לפחות פעילה ברשתות חברתיות, אך מנגד נתונים אלה עלולים להוות בעיה עבור נתניהו ואנשיו, שכן הפעילות החברתית באינטרנט הייתה אמורה למשוך את תשומת-ליבם של הצעירים להתנהלות ראש הממשלה, אך בפועל לא כך הדבר.

ביבי טיוב
 ביבי טיוב