"העמדת מקורות המימון על ידי בן דב מהווה התחכמות"

כך כותב עו"ד ליפא מאיר במכתב נזעם לטאו ולאין בן דב ■ מאיר דורש מחברי הדירקטוריון לפנות לבן דב בכדי שיעמוד בהתחייבויותיו ואם לא יפעלו הם "עלולים לשאת באחרויות אישית בגין כל נזק שייגרם לחברה"

נמשכת המלחמה בן אילן בן דב, בעל השליטה בחברת טאו תשואות, לבין נציגות בעלי האג"ח.

עורכי הדין של נציגות בעלי האג"ח, ליפא מאיר וקליר בנימיני, שלחו הערב (ד') מכתב לבן דב ולחברי הדירקטוריון של טאו, בו הוא מזהיר כי פרעון החובות והעמדת הערבויות של בן דב מול הבנק הבינלאומי ואקסלנס "אינה עומדת במסגרת כתב ההתחייבות עליו חתם מר בן דב וממילא אינה מהווה קיום של ההתחייבות להעמדת המימון הדרוש לחברה".

עוד כותבים מאיר ובנימיני כי "הערבויות שהעמיד בן דב לחברה הינן ערבויות 'על הנייר' בלבד אשר אין מאחוריהן חבות ממשית. יתרה מכך, העמדת מקורות המימון שהועמדו על ידי מר בן דב מהווה התחכמות גרידא וקיום בחוסר תום לב של ההתחייבות לחברה ולחברי הדירקטוריון להעמדת מקורות המימון".

בהמשך דורשים מאיר ובנימיני מחברי הדירקטוריון לפנות לבן דב בכדי שיעמוד בהתחייבויותיו ואם לא יפעלו הם "עלולים לשאת באחרויות אישית בגין כל נזק שייגרם לחברה".

בנפרד, שלח יורם טורבוביץ המייצג את בעלי האג"ח מכתב במסגרתו הוא חוזר ומדגיש כי "לא ננהל משא ומתן עם החברה וקברניטה תחת איומי תביעה אישית בסכומי עתק. לא היה דבר כזה במקומותינו...תפקיד הנציגות לשרת את בעלי האג"ח ולא תשאת חן בעיני החברה וקברניטה...אם ייכפה הסדר כלשהו הוא יידחה בידי אסיפת בעלי האג"ח, ואז מה הועילו חכמים בתקנתם".

בסופו של המכתב כותב טורבוביץ' כי "אנו עומדים לרשות אדוני, ולרשות כל החברה על מנת לתאם מפגש ללא דיחוי לפתרון כל הבעיות שעל הפרק..".

בסוף השבוע פרע אילן בן דב, בעל השליטה בחברה, באופן אישי, חלק מחוב החברה לבית ההשקעות אקסלנס, והעמיד ערבות אישית לבנק הבינלאומי, שביקש הגדלת בטוחות כנגד אשראי שהעמיד לחברה.

כזכור, בשבוע שעבר העמיד אקסלנס לפירעון מיידי הלוואה שהעניק לטאו במהלך 2009, שיתרתה מסתכמת ב-16.6 מיליון שקל. בטאו גיבשו עסקה הכוללת מספר מרכיבים להחזר החוב לאקסלנס, אלא שנציגות מחזיקי האג"ח התנגדה בתוקף לביצוע עסקה זו, בטענה שהיא מהווה העדפת נושים פסולה. בנוסף, נדרשה טאו ע"י הבנק הבינלאומי, שהעמיד לחברה אשראי On Call בהיקף של 17 מיליון שקל, להעמיד לו בטוחות נוספות, לאחר שיחס החוב לבטוחה ירד מהסף עליו הוסכם, לאור ירידת שווין של מניות סאני המהוות בטוחה לחוב.

ביום חמישי בערב הודיעה טאו, כי בן דב שילם לאקסלנס סך של 10 מיליון שקלים על חשבון הלוואה שהעניק לטאו מכורח ערבות אישית להלוואה זו. את פירעון יתרת החוב הסכימה אקסלנס לדחות בחצי שנה, כאשר בן דב התחייב כי אם טאו לא תפרע את החוב עד תום התקופה, הוא יפרע אישית את החוב, ואילו אקסלנס תסב את הבטוחות לחוב שלה (אג"ח הנמצאות בידי חברה בת של טאו) לבן דב עצמו. בנוסף לכך, העמיד בן דב לבנק הבינלאומי ערבות אישית בגובה של 5 מיליון שקלים, אשר שיפרה את יחס הבטוחה לאשראי שהבנק העמיד לטאו. בפעולות אלו, מימש בן דב את התחייבויותיו כלפי טאו להעמיד לה מקורות מימון בהיקף של 15 מיליון שקל.