למרות הורדת הדירוג: האג"ח של ארה"ב זינק באוגוסט

בחודש אוגוסט רשמו האג"ח בארה"ב ביקושים יותר גדולים מאפיקי השקעה אחרים, דוגמת מניות וסחורות ■ באופן אבסורדי, אחת הסיבות העיקריות לכך הינה הורדת הדירוג של ארה"ב ב-8 באוגוסט על ידי S&P

בניגוד לציפיות? שוק האג"ח בארה"ב שגשג דווקא בחודש אוגוסט, אשר בתחילתו הודיעה חברת דירוג האשראי S&P על הורדת דירוג האשראי של ארה"ב לרמה של "+AA". גם משבר החוב באירופה וההאטה בצמיחה בארה"ב תרמו למהלך, כאשר האג"ח של ארה"ב רשמו עלייה של 2.8%, בעוד ששוק האג"ח העולמי נרשמה עלייה כוללת של 1.99%. לשם השוואה, מדד ה-MSCI העולמי, המהווה בנצ'מארק לשווקים הגלובליים, רשם ירידה של 7% באוגוסט - הירידה הגדולה ביותר מאז מאי 2010.

הזינוק היחסי במחירי האג"ח האמריקניות, נובע כאמור באופן אבסורדי גם מהורדת הדירוג של ארה"ב: הפאניקה שיצרה הורדת הדירוג בקרב המשקיעים, הובילה אותם לברוח משוקי המניות התנודתיות ו"להתבצר" באג"ח הממשלתיות של ארה"ב, הנחשבות לנכס בטוח יחסית.

הורדת הדירוג, כזכור, גרמה לסערה בשווקים בעולם ולתנודתיות רבה: "אפשר לראות שבאופן כללי הסנטימנט בחודש אוגוסט נחלש", אמר בריאן שניידר, מנהל בכיר בחברת ההשקעות Invesco Ltd, המנהלת נכסים בשווי 653 מיליארד דולר. "בגלל שהשוק האמריקני הינו השוק הגדול והרחב ביותר, איגרות החוב של ארה"ב נהנו מזה".