שינוי כיוון? בנק הפועלים: "הסיכון בבורסה - גבוה מאוד"

למרות עלייה שבועית של 4% במדד המעו"ף, כלכלני בנק הפועלים מסבירים כי רווחיות 25 מניות המעו"ף עשויה לרדת גם ברבעון השלישי: "שינוי כיוון בבורסה - רק ברגיעה גלובלית"

לאחר שמדד המעו"ף הצליח לסיים את השבוע בעלייה של 4%, מעריכים היום (ו') בבנק הפועלים במסגרת הסקירה השבועית כי תמונת המצב העולה מהנתונים הכלכליים בישראל נראית שלילית במידת מה, כשהדבר נכון הן במישור המאקרו כלכלי והן במישור המיקרו.

"עונת הדוחות לרבעון השני הציגה רבעון שני ברציפות של ירידה ברווחיות המצרפית של 25 החברות הגדולות בבורסה, כשאנו מעריכים כי מגמה זו עלולה להימשך גם ברבעון השלישי", כותבים כלכלני הבנק.

עם זאת, סבורים בבנק כי מניות לא מעטות הגיעו למחירים נוחים להשקעה לבעלי מרווח נשימה ארוך במיוחד. "אולם יש זכור בהדגשה, כי בטווח הקצר התנודתיות והעצבנות בשווקים תימשכנה, להערכתנו, וכי רמת הסיכון עודנה גבוהה מאוד", מזהירים הכלכלנים.

"בטווח הקרוב משקיעים אלו יסבלו מהתנודתיות העזה, כאמור, אולם לכשתרגע האוירה, מניות רבות עשויות להנות מתיקון חיובי משמעותי. בין המניות שאנו חושבים כי הירידות שערכיהן יצרו הזדמנויות השקעה ניתן למנות את טבע , כיל , החברה לישראל , בזק ועזריאלי ", הם ממליצים.

בשורה התחתונה, מעריכים בבנק כי שינוי כיוון בבורסה ייתכן רק כאשר תשוב הרגיעה לשווקים הגלובליים וכשהאופק הכלכלי המקומי והגלובלי יתבהר, שכן ככלות הכל, המשק המקומי מפגין ביצועי יתר ביחס למרבית המשקים המערביים, הן בקצב הצמיחה והן בנתוני האבטלה, המצויים בשפל היסטורי.

יש לזכור את ספטמבר

בבנק לאומי מעריכים כי בטווח הקצר ימשיך המסחר בשוק המניות המקומי להתאפיין בתנודתיות גבוהה על רקע מגמת המסחר מעבר לים.

בלאומי מזכירים כי אנו בפתחו של "ספטמבר", ויש לקחת בחשבון גם את הסיכונים היחודיים לשוק המקומי הנובעים מהרגישות לשינויים בסביבה הגיאופוליטית. "בטווח ארוך יותר, רמת המכפילים נראית אטרקטיבית להשקעה, אך אם יתממש תרחיש קיצון של הדרדרות למיתון גלובלי, ייתכן שיחלוף זמן לא מבוטל עד שנחזור למגמה חיובית", מסכמים כלכלני הבנק.