חברת שיווק הספורט אינפרונט נמכרה עבור 600 מיליון אירו

החברה השווייצרית, שבין שלל לקוחותיה ניתן למצוא גם את התאחדות הכדורגל הישראלית, עוברת לשליטה מלאה של ברידג'פוינט - קרן השקעות פרטית מבריטניה

חברת אינפרונט השווייצרית, המשווקת זכויות שידור ספורטיביות, וגם מפיקה אירועי ספורט ומנהלת אותם, עוברת לבעלות בריטית: נרכשה על-ידי קרן ההשקעות הפרטית ברידג'פוינט. על-פי "הפייננשל טיימס", העסקה מוערכת ב-600 מיליון אירו.

ברידג'פוינט הקדימה במירוץ לרכישת אינפרונט את רשות ההשקעות הקטארית (QIA), שהשתלטה הקיץ על מועדון הכדורגל של פריס סן-ז'רמן, וגם קנתה את זכויות הנדל"ן של הכפר האולימפי בלונדון. מי שניהל את הליך המכירה הוא פיליפ בלאטר, נשיא ומנכ"ל אינפרונט ואחיינו של נשיא פיפ"א, ספ בלאטר. ברידג'פוינט רכשה 100% מהשליטה על אינפרונט ולקחה אותה מידיהם של הגרמני אנדראס ג'ייקובס, אשת העסקים ממונאקו ניקול יונקרמן והשווייצרי מרטין שטיינמאייר.

אינפרונט היא אחת מהחברות המובילות בתעשיית הספורט העולמית. ההכנסות שלה בשנת 2010 הסתכמו ב-600 מיליון אירו. היא מנהלת מכירת זכויות שידור עבור יותר מ-120 גופים בספורט העולמי, ביניהם התאחדות הכדורגל הישראלית: במסגרת ההסכם בין הצדדים, הבטיחה אינפרונט להתאחדות הכנסה של 33 מיליון שקל עבור זכויות השידור בחו"ל של נבחרת ישראל, בגין קמפיין מוקדמות יורו 2012 וקמפיין מוקדמות מונדיאל 2014.

בין לקוחותיה הבולטים של אינפרונט בכדורגל העולמי ניתן למצוא את התאחדות הכדורגל הגרמנית, את מינהלת הליגה באיטליה (הארגון שאחראי על הסרייה A והסרייה B), וקבוצות דוגמת מילאן ושאלקה 04. לאינפרונט יש אחיזה נרחבת גם בספורט חורף, ספורט מוטורי וספורט אולימפי, והיא גם שותפה רשמית של התאחדות הכדורסל הסינית.

אינפרונט עוסקת בנוסף בהפקות של אירועי ספורט, ובין היתר לקחה חלק בהפקת מונדיאל 2010 שנערך בקיץ הקודם בדרום אפריקה.

זוהי לא הפעילות העסקית הראשונה של חברת ברידג'פוינט בתחום הספורט: עד שנת 2006 היא הפיקה את שידורי הפורמולה 1 בבריטניה. בנוסף, היא מחזיקה בכלל זכויות השידור של המוטוג'יפי, סבב מירוצי האופנועים המקצועני העולמי. שווי הנכסים הכולל של ברידג'פוינט מוערך ב-11 מיליארד אירו.