כפי שנחשף ב"גלובס": ערוץ 33 הופך לערוץ חדשות

במסגרת הערוץ יופקו מהדורות חדשות באנגלית, ערבית, אמהרית ורוסית ■ תוכניות אקטואליה של רשת ב' יצולמו ויועברו בשידור חי בערוץ החדשות

מליאת רשות השידור אישרה היום (ב') פה-אחד את הצעת יו"ר רשות השידור, ד"ר אמיר גילת, להפוך את ערוץ 33 לערוץ חדשות ותרבות. מרשות השידור נמסר כי בקרוב יחל ערוץ החדשות בשידורי ניסיון.

בין היתר יופקו בערוץ מהדורות חדשות באנגלית, ערבית, אמהרית ורוסית. בנוסף, תוכניות אקטואליה של רשת ב' יצולמו ויועברו בשידור חי בערוץ.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", תוכניות אקטואליה מרכזיות, ובהן זו של גאולה אבן, תעבורנה לערוץ 33. כמו כן, ישודרו בערוץ מבזקים תכופים ומהדורות חדשות בשפות שונות.

על-פי הודעת רשות השידור, "יו"ר הרשות סיפר לחברי המליאה כי הופתע מנתוני הרייטינג הנמוכים בערוץ 33, וכי חיפש דרך לשדרג את הערוץ, שבמתכונתו הנוכחית מביא לבזבוז כספי ציבור. כך נולד הרעיון להפוך אותו לערוץ של חדשות ותרבות".

בחודשים האחרונים בדקה ועדה משותפת של המוסדות והנהלת הרשות את היתכנות הקמת הערוץ והמליצה למליאה לאשר את ההצעה.

ערוץ החדשות והתרבות ישדר במשך כל שעות היום שידורים בנושאי חדשות אקטואליה ותרבות, תוך שיתוף-פעולה בין הטלוויזיה והרדיו.

ברשות השידור מעריכים כי כבר בחודשיים הקרובים יעלה הערוץ במתכונת ניסיונית עד לגיבוש לוח שידורים מסודר.

"שיתוף-הפעולה בין רשת ב' לבין חטיבת החדשות של ערוץ 1 ייצר כוח אדיר לערוץ, שיוכל להוביל את החדשות והאקטואליה בישראל, ויהווה כתובת טלוויזיונית לכלל צרכני החדשות. במקביל לשידורים בערוץ החדשות יועברו השידורים גם באינטרנט במשך 24 שעות ביממה", נמסר. "יודגש כי מהלך זה לא יפגע בשידורים בערבית. ועדת המדיה בערבית במליאה אף קיבלה סקירה מפורטת על המהלך והשתכנעה כי השידורים בערבית לא יפגעו".

יו"ר רשות השידור, ד"ר אמיר גילת, מסר כי "זהו רגע חשוב לרשות השידור. ערוץ החדשות יאפשר לרשות לבסס את מעמדה כגוף תקשורת איכותי רלוונטי וישראלי. אני סבור כי ראוי שערוץ חדשות יוקם במסגרת השידור הציבורי שמהווה את הבית הטבעי לשידורים אלה.

"השינוי יאפשר לשפר גם את הערוץ הראשון, שיהפוך לערוץ ברודקאסט שאינו תלוי בשינויים הנובעים מאירועי השעה. הערוץ הראשון יוכל לגבש לוח שידורים קבוע, איכותי וחסר תזזיתיות.

"שידורים בערוץ החדשות במתכונת כזו יתנו תמורה כפולה למשלמי האגרה, שיוכלו לקבל שידורי דרמה ובידור בערוץ הראשון ושידורי חדשות אקטואליה ותרבות בערוץ החדשות".