מסתמן: ערוץ 33 בדרך להפוך לערוץ חדשות

במסגרת היוזמה יועבר בלוק תוכניות האקטואליה מערוץ 1 לערוץ 33 ■ בנוסף, במסגרת השינוי הכולל בתפיסת החדשות תעבור מהדורת "מבט" ל-20:00 ותוארך לשעה

יו"ר רשות השידור אמיר גילת צפוי להפוך את ערוץ 33 לערוץ חדשות - כך נודע ל"גלובס". על-פי ההערכה, גילת צפוי לבשר על כך לעובדי חטיבת החדשות של ערוץ 1 בימים הקרובים. במסגרת השינוי, ישודרו בערוץ תוכניות אקטואליה ומבזקים תכופים.

במסגרת השינוי הכולל הזה בתפיסת החדשות, תעבור מהדורת "מבט" לשעה 20:00 ותוארך לשעה.

לפני כחודשיים עלה הרעיון ברשות השידור, וכפי הנראה כעת הרשות הולכת לקראת יישום הנושא. בין היתר, הכוונה היא להעביר את בלוק תוכניות האקטואליה היומי המשודר בערוץ 1 לערוץ 33, ובכלל זאת את תוכנית הכלכלה ואת תוכניתה של גאולה אבן המקדימה את החדשות. במקום שיתפנה בלוח השידורים מבקשת הרשות לשבץ תוכניות אחרות, ללא נופח אקטואלי.

הרעיון להפוך את ערוץ 33 לערוץ חדשות, למעשה ערוץ החדשות הישראלי הראשון, עלה בעבר כבר בוועדת ביקורת המדינה, בה נכח ראש הממשלה בנימין נתניהו, שעסקה ברשות השידור.

נתניהו, המחזיק בתיק ביצוע חוק רשות השידור בממשלה, הביע אז את שביעות-רצונו מערוצים כמו "פראנס 24" הצרפתי, וציין כי נקודת החוזק העיקרית של השידור הציבורי היא חטיבת החדשות שלו.

לא מן הנמנע כי בערוץ ישודרו בעתיד גם תכני חדשות באנגלית ובערבית.

התכנים התדלדלו

במשך שנים עבר ערוץ 33 גלגולים רבים, כאשר בימיו של המנכ"ל יוסף בראל הייתה כוונה להפכו לערוץ לווייני בערבית שישדר מירושלים למזרח התיכון כולו. עם השנים פחתה מחויבותו של הערוץ לשפה הערבית, והתכנים בו התדלדלו עד מאוד.

לא אחת עלתה היוזמה לסגור את ערוץ 33. בפעם האחרונה היה זה מוטי שקלאר, מנכ"ל רשות השידור היוצא, שביקש לתת את הערוץ לטלוויזיה החינוכית על מנת שתוכל לשדר על גבי מערך עידן+. כעת מעלה המהלך המתוכנן שאלות באשר למחויבות הערוץ בשפה הערבית.

בימים אלה ממשיכה רשות השידור להתנהל ללא מנכ"ל קבוע, והיא צפויה להמשיך ולהתנהל כך בחודשים הקרובים, עד שיאושר סופית מינויו של המנכ"ל המיועד יוני בן-מנחם. השבוע הוחלט גם לצאת למכרז פנימי-חיצוני לתפקיד מנהל ערוץ 1, לאחר שוועדת המכרזים לתפקיד החליטה שלא לבחור אף אחד מהמועמדים הפנימיים לתפקיד, אך גם לא מצאה לנכון לדחות אותם על הסף.

מרשות השידור נמסר: "על-פי הצעת יו"ר רשות השידור ד"ר אמיר גילת להפוך את ערוץ 33 לערוץ חדשות ותרבות, בודקים מוסדות הרשות והנהלתה את היתכנות הרעיון. כאשר יגובשו הדברים הם יובאו לאישור המליאה".