ייצוגית: שופרסל ורבוע כחול מנפיקות תווי קנייה עם מועד תפוגה קצר

לטענת התובע, תווי הקנייה של שופרסל ורבוע כחול, "תו הזהב" ו-"רב-תו", הם בעלי מועד תפוגה קצר, ולכן מביאים להתעשרות לא הוגנת של הרשתות ולקיפוח של הציבור

‎‎לבית המשפט המחוזי מרכז בפתח-תקווה הוגשה היום (ג') בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד רשתות השיווק שופרסל ורבוע כחול, בטענה כי תווי הקנייה שהן מנפיקות, "תו הזהב" ו-"רב-תו", הם בעלי מועד תפוגה קצר, ולכן מביאים להתעשרות לא הוגנת של הרשתות ולקיפוח של הציבור הרחב.

‏באמצעות עורכי הדין שלומי מושקוביץ, יניב סטיס ונתי פולינגר, טוען התובע הייצוגי, אמוץ חורב, כי התנאי המופיע תדיר בתווי הקנייה, וקובע מועד תפוגה קצר למימושם, יוצר תוצאה אבסורדית ומקוממת, לפיה הנתבעות קיבלו תמורה מלאה עבור התווים, כאשר לעתים הצרכנים כלל לא מקבלים כל נכס או שירות בגין התמורה ששולמה.

לדברי התובע, התנאי הקובע מועד תפוגה קצר לתווי הקנייה "חותר תחת העיקרון הבסיסי ביותר ביחסי מסחר מקובלים, הגונים וסבירים בין מוכר וקונה, והוא שתמורה מצד הצרכן משולמת לספק עבור אספקת נכס או שירותים על-ידו".

מרשת שופרסל נמסר: "שופרסל טרם קיבלה את התביעה הייצוגית, ככל שהוגשה. לכשתתקבל בשופרסל, שופרסל תלמד אותה ותגיב עליה במסגרת ההליך המשפטי".